03.07.15

Літературні диктанти 6 клас


Літературні диктанти 6 клас



МІФИ НАРОДІВ СВІТУ
«Впізнай героя»
1.                   «Отой водяний хаос мав ім’я…»
                                                                        (Нун)
2.                  «І першим із цих богів було …, яке зігріло холодний світ і дало йому життя.»
                                                                       (Сонце)
3.                  «На початку була … - вічна і безмежна».
                                                                       (Пітьма)
4.                  «А її пронизувало …».
                                                                        (Око)
5.                  «Од великої сили тепла, що дав той вогонь зародилося …»
                                                                       (Золоте Яйце)
6.                  «Із Золотого Яйця  виник Прабатько …».
                                                                        (Брахма)
7.                  «В тому яйці зародився першопредок …»
                                                                        (Паньгу)
8.                  «Згодом владу над усім світом здобув …»
                                                                         (Зевс)
9.                  «Найблагородніший серед безсмертних – титан…»
                                                                        (Прометей)
10.              «То співали …, богині невблаганної Долі».
                                                                          (Мойри)
11.               «Наймогутніший грецький герой …»
                                                                           (Геракл)
12.              «Батьки його – … обоє з роду  славетного роду Персея»
                                                                       (Амфітріон і Алкмена)







«Уважний читач»

1.Першоосновою життя єгиптяни вважали:
А)Бога Сонця;
Б)Бога Землі;
В)Бога Неба.
2. Який дар мав Прометей? 
А) поета;
Б) провидця;
В) письменника.
3. Що дав людям Прометей?
А) гроші;
Б) вогонь;
В) роботу.
4. Хто звільнив Прометея?
А) Геракл;
Б) Гермес;
В) Ахілл.
5. Як називалися дочки Океану?
А) Мойри;
Б) Океаніди;
В) Феміди.
6. Морська богиня називалася…
А) Феміда;
Б) Іо;
В) Гера.

7. Скільки подвигів здійснив Геракл?
А) 10;
Б) 12;
В) 15.
8. Хто такі кентаври?
А) напівлюди-напівлеви;
Б) напівлюди-напівтигри;
В) напівлюди-напівконі.
9. Хто такий Хірон?
А) кентавр;
Б) автор;
В) герой.
10. Чиї стайні чистив Геракл?
А) Зевсові;
Б) Авгієві;
В) Гермесові.
11. Хто тримав небо?
А) Титан Атлант;
Б)  Геракл;
В) Прометей.
12. Що було вразливим для Ахіллеса?
А) долоня;
Б) п’ята;
В) вухо.



Відповіді: 1-А; 2 – Б; 3 – Б; 4 –А; 5-Б; 6 –А; 7 – Б; 8 – В; 9 – А; 10 – Б; 11 – А; 12 – Б.




МУДРІСТЬ БАЙКИ
«Впізнай автора»
1. «Байка доводить, що навіть справедливий захист не має сили для тих, хто заповзявся чинити кривду».
                                                                                   (Езоп)
2. «Про людей говориться, які пригнічують невинність».
(Федр)
3. «На світі вже давно ведеться,
Що нижчий перед вищим гнеться».
                                                                                  (Л. Глібов)
4. «У сильного всегда бессильный виноват:
Тому в истории мы тьму примеров слышим».
                                                                                  (І. Крилов)
5. «Езоп учив; не попадайся в зуби,
Коли твоя там сила не бере…»
                                                                                  (М. Годованець)
6. «Жвава бабка степова Літо красне проспівала…»
                                                                                  ( І. Крилов)
7. «Брехливому покари не уникнути,
Пес у Вівці хлібину вимагав, яку
Вона у нього позичала буцімто,
А волоцюга Вовк як свідок присягав».                (Федр)

8. «Він їв чужу траву!
Проклята твар злочинна!»                                    
(Лафонтен)
9. «Ти з басом, Мишечко, сідай проти альта,
Я, прима, сяду проти втори».                               
(І. Крилов)
10. «Крук украв шматок м’яса і сів на дерево».                                                                                                             (Езоп)
11. «Здається, байка просто бреше, а справді ясну правду чеше…»                                                                                                   (Л. Глібов)
12. «Байка доводить, що зручні обставини надають людям сміливості».                   
                                                                                  (Езоп)
Літературний диктант
1.      Який твір називається байкою?
2.      Яких знаєте байкарів?
3.      Хто вважається  родоначальником жанру байки?
4.      Яка мова езопова?
5.      Що називається мораллю байки?
6.      Назвати авторів байки «Вовк і ягня»?
7.      Що чи кого засуджує Езоп у байці «Вовк і ягня»?
8.      Назвати головних персонажів байки Жана де Лафонтена        «Зачумлені звірі».
9.      Якими людськими вадами наділена Цикада? (Байка Езопа  «Мурашки і Цикада»).
10.  Чого навчає байка Езопа «Хліборобські діти»?
11.  Де відбувається дія твору І.Крилова «Вовк і Ягня»?
12.  З якою метою І. Крилов у байці «Вовк і Ягня» використовує антитезу?

ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА
Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан»
«Впізнай  героя»
1. «…був славетним чолов’ягою років п’ятдесяти».
                                                                                (Кузен Бенедикт)
2. «…з міцним здоров’ям, … звикла до тривалих морських подорожей…»
                                                                                (Місіс Уелдон)
3. «…він був чорнявий, сухорлявий, моторний, середній на зріст»
                                                                                 (Негору)
4. «…міцно збудований, чорнявий, із синіми рішучими очима, дуже рухливий, спритний і міцний фізично».
                                                                                 (Дік Сенд)
5. «Дивний чоловік біля сорока років, не моряк, бо нічого не розуміє у морській справі…».
                                                                                   (Негору)
6. «…вона вміє заспокоїти, переносить усі труднощі, але невинно гине…»
                                                                                    (Нем)
7. «Виховувався в дитячому будинку».
                                                                                     (Дік)
8. «Досвідчений китобій, капітан…».
                                                                                    (Халл)
9. «…вдарило по шлюпці своїм страшним хвостом».
                                                                        (Морське чудовисько)
10. «…у відповідь люто загавкав».
                                                                                     (Дінго)
11. « У всякому разі він не був ні індіанцем, ані іспанцем».
                                                                                      (Гарріс)
12. «Усі родом з американського заходу».
                                                                                      (Матроси)

«Уважний читач»
Тести для перевірки знання змісту твору
1.Шхуна «Пілігрим» пішла у море, щоб:
А) полювати на китів;
Б) на відпочинок;
В) в морську подорож.
2.Негору був на «Пілігримі»:
А) капітаном;
Б) коком;
В) боцманом.
3.Прізвище боцмана «Пілігрима» було:
А) Негору;
Б) Говік;
В) Геркулес.
4. Яку комаху привіз Бенедикт із мандрівки?
А) муху;
Б) павука;
В) бджолу.
5. Де виховувався Дік Сенд?
А) у дитячому будинку;
Б) вдома;
В) в дитячому садку.
6. Що означає прізвище Сенд?
А) земля;
Б) вода;
В) пісок.

7. У якому місті навчався Дік Сенд?
А) Сан-Франциско;
Б) Чикаго;
В) Торонто.
8. Якою наукою займався Бенедикт?
А) психологією;
Б) ентомологією;
В) філософією.
9. Ким в майбутньому став Дік Сенд?
А) капітаном;
Б) майором;
В) боцманом.
10. У якій країні, виходячи з тексту, було поширеним рабство і работоргівля?
А) в Анголі;
Б) в Англії;
В) у Франції.
11. Як називалася шхуна-бриг?
А) «Перемога»;
Б) «Вальдек»;
В) «Пілігрим».
12. Прізвище господаря шхуни було:
А) Халл;
Б) Уелдон;
В) Бенедикт.

Відповіді: 1 – А; 2 - Б  ; 3 – Б; 4 – А; 5 – А; 6 – В; 7 – А; 8 – Б; 9 – А; 10 – А; 11 – Б; 12 – Б

Роберт Льюїс Стівенсон «Острів скарбів»
«Впізнай героя»
1.                  «То був високий, міцний, огрядний чоловік з брунатним обличчям».
                                                             (Капітан)
2.                  «…розкрив свою валізку з інструментами й розрізав шви хірургічними ножицями»
                                                             (Лікар)
3.                  «Звуть його …., і в нього немає однієї ноги».
                                                             (Довгий Джон Сілвер)
4.                  «…неймовірно швидко починав торохтіти: Піастри! Піастри! Піастри!»
                                                            (Папуга)
5.                  «… але на разі мені закортіло зʼїсти яблука».
(Гокінс)
6.                  «…я хочу жити в капітанській каюті, хочу їсти їхні маринади, пити їхні вина»
                                                            (Стерничий Ізраел)
7.                  «Він був обідранцем з обідранців»
                                                             (Бен Ган)
8.                  «Він  мусив поїхати до Лондона, знайти іншого лікаря, що заступив би його в нашій окрузі»
                                                             (Доктор Лівсі)
9.                  « Довгий Джон Сілвер викопав нам дуже тямущого штурмана, на імʼя …»
  (Ерроу)
10.              «…тепер він  штурман і співвласник одного добре впорядженого корабля, у нього є дружина і діти»
            (Грей)
11.               Облишив морську службу.
                                                              (Капітан Смолетт)
12.              «Закопав їх (…), і, коли хочете знати мою думку, їм там і місце».
                                                                          (Гроші)

«Уважний читач»
Тести для перевірки знання змісту роману

1.Трелоні був:
А) сквайром;
Б) свекром;
В) сватом.
2. «Адмірал Бенбоу» це -:
А) місто;
Б) заїзд;
В) пароплав.
3.Зошит і запечатаний конверт знайшли в …:
А) майора;
Б) капітана;
В) доктора.
4. Гору пірати назвали…:
А) Високою;
Б) Скарбницею;
В) Підзорною Трубою.
5.Хто першим зустрівся з Беном?
А) Джім;
Б) Сілвер;
В) Сквайр.
6.Як називалася шхуна?
А) «Вальдек»;
Б) «Еспаньола»;
В) «Пілігрим».

7. Що вручили корабельному кухарю?
А) білу мітку;
Б) чорну мітку;
В) сіру мітку
8. Хто такі «джентельмени фортуни»?
А) моряки;
Б) пірати;
В) мандрівники.
9. Де був Гокінс, коли почув таємниці заколотників?
А) під палубою;
Б) в діжці;
В) в ямі.
10. Із ким Джім мав поєдинок на борту шхуни?
А) з Гендсом;
Б) з Флінтом;
В) з Сілвером.
11. Що таке піастри?
А) вірші;
Б) гроші;
В) птахи.
12. Хто вигукував без кінця «Піастри!»
А) сова;
Б) папуга;
В) Сілвер.

Відповіді: 1 – А; 2 – Б; 3 – В; 4 – В; 5 – А; 6 – Б; 7 – Б; 8 – Б; 9 – Б; 10 – А; 11 – Б; 12 - Б.

Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня у прозі»
«Обери позицію: чи все можна купити за гроші?»

1.                Чи можемо ми сказати, що Скрудж помилявся, коли вважав, що гроші принесуть щастя?
                                                           (Так)
2.                Чи знайшли ви відповідь на таке питання?
                                                           (Ні)
3.                Як Скрудж поводився з грошима?
                                               (Жадібно. Відмовлявся від свят.)
4.                Це була помилка?
                                                           (Так)
5.                Чи правильним є твердження:«Скрудж хоч і жадібний, але перед Різдвом допомагав бідним, давав гроші тим, хто просить»?
                                                            (Ні)
6.                А як він ставився до оточуючих?
                                                           (Байдуже)
7.                Чи можемо ми вважати байдужість його наступною помилкою?
                                                            (Так)
8.                Чи є в повісті люди, яких він любив?
                                                           (Не було)
9.                Чи були в нього друзі, кохана?
                                                           (Він усіх їх зрадив)
10.            Що робить людину щасливою?
(Милосердя, щедрість, доброта, людяність)

Літературний диктант
1. Свято, у переддень якого відбуваються події у творі Діккенса?
2. Прізвище писаря, який працював у конторі Скруджа?
3. Як Скрудж ставився до Різдва?
4. Що було найдорожчим для нього в житті до мандрівки з Духами?
5. Хто завітав до Скруджа і попередив про наступні візити Духів?
6. Що бачив Скрудж у минулому?
7. Як звали сестру головного героя?
8. Чи було теперішнє відкриттям для нього?
9. Чому Скрудж злякався майбутнього?
10.Чи змінився головний герой у кінці твору?
11.Яка ідея «Різдвяної пісні у прозі»?
12.Який жанр твору?
Микола Гоголь « Ніч перед Різдвом»
«Впізнай героя за його реплікою»
1.                  «Та ти, куме, ще не був у дяка в новій хаті?»
                                                            (Чуб)
2.                  «То, мабуть, залишимося вдома».
                                                            (Кум)
3.                  «Чого ти прийшов сюди? Хіба хочеться, щоб випровадила за двері лопатою?»
                                                           (Оксана)
4.                  «То тобі весело з ними?»
                                                            (Вакула)
5.           «Забирайся к бісу зі своїми колядками!»
                                                             (Вакула)
6.                  «Мені з жінкою не возиться».
                                                             (Вакула)
7.                  «Ну, багато наколядував? Е, який маленький мішок!»
                                                             (Оксана)
8.                  «Тому не треба далеко ходити, в кого чорт за плечима».
                                                             (Пацюк)
9.                  «До цариці? А будьте ласкаві, панове, візьміть і мене з собою!»
                                                              (Вакула)
10.              «Чого ж хочете ви?»
                                                              (Катерина)
11.              «Утопився! Їй – богу, утопивсь!»
                                                              (Ткачиха)
12.              «Забудьмо все, що було між нами! Ну, тепер кажи, чого тобі хочеться?                                                                       (Чуб)
«Уважний читач»

1.                  У якому селі відбувалися події твору М. Гоголя « Ніч перед Різдвом»
                                                                     (Диканька)
2.                  Хто вкрав місяць?
                                                                       (Чорт)
3.                  Кого вважали найкращим художником в селі?
                                                                       (Вакулу)
4.                  Куди відправились козак Чуб з кумом?
                                                                       (До дяка)
5.                  Скільки років було Оксані?
                                                                       (17)
6.                  Хто полюбив Оксану?
                                                                       (Вакула)
7.                  Хто часто заходив до матері Вакули?
                                                           (Голова, дяк, Чуб, Свербигуз)
8.                  Як звали матір Вакули?
                                                                       (Солоха)
9.                   Яких черевичок захотіла Оксана?
                                                                       (Як у цариці)
10.              Хто перший був захований у мішку Солохи?
                                                                       (Чорт)
11.              Назвати героїв, яким довелося сидіти в мішках у Солохи.
                                                           (Голова, дяк, козак Чуб)
12.              Чи зумів Вакула принести черевички?
                                                                       (Так)

ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ
Антон Чехов
Біографія (літературний диктант)
1. А. П. Чехов народився у … році (1860 р.).
2. Дитинство та юність провів у місті … (Таганрозі).
3. Учився спочатку у грецькій школі, а потім у … (гімназії).
4. Після закінчення гімназії Антон продовжив навчання … (на медичному факультеті Московського університету).
5. Після закінчення університету працював … (повітовим лікарем).
6. Свої перші оповідання він писав під псевдонімом … (Антоша Чехонте).
7. Антон Чехов майстерно володів усіма засобами творення … (комічного).
8. Особливу увагу письменник приділяв … (художній деталі).
9. У своїх оповіданнях Чехов найчастіше використовував вид комічного … (сатиру).
10. Чехов писав: «У людини все має бути прекрасним: і душа, і одяг, … (і обличчя, і думки»).
11. Назвіть відомі вам твори А. Чехова («Хамелеон», «Товстий і тонкий», «Хірургія»)
12. Помер А. П. Чехов у … (1904 р.).

Оповідання «Товстий і тонкий», «Хамелеон».
Літературна вікторина
«Упізнай героя за описом зовнішності»
1.                  «…Його губи лисніли від масла мов стиглі вишні» (Товстий).
2.                  «…Скоро обличчя його скривилося, широчезна посмішка; здавалося, що від обличчя і очей його посипалися іскри…» (Тонкий).
3.                  «Високий гімназист з примруженим оком» (Нафанаїл).
4.                  «Через базарну площу іде поліцейський наглядач у новій шинелі з клуночком у руці» (Очумєлов).
5.                  «На півп’яному обличчі  в нього ніби написано: «Ось я тобі дам, шельмо!» (Хрюкін).

«Упізнай героя за вчинками»
1.                  «Щойно зійшов з вагона і був нав’ючений чемоданами, клунками та коробками» (Тонкий).
2.                  «…Цього, ваше благородіє, і в законі нема, щоб від тварюки терпіти… Якщо кожен кусатиметься, то краще й не жити на світі…» (Хрюкін).
3.                  «– Гм… Надінь-но брат Єлдирін на мене пальто… Щось вітер подув… Морозить…» (Очумєлов).
4.                  «Трохи подумав і сховався за батькову спину» (Нафанаїл).
5.                  «Він одвернувся від тонкого і простяг йому на прощання руку» (Товстий).

«Упізнай оповідання за фрагментом»
1. «На вокзалі Миколаївської залізниці зустрілися два приятелі» («Товстий і Тонкий»).
2. «Прохор кличе собаку і йде з ним від дров’яного  складу. Натовп регоче з Хрюкіна». («Хамелеон»).

Тести
1. Який прийом допомагає Чехову підкреслити негативні риси  людського характеру:
а) антитеза;
б) іронія;
в) сарказм?
2.Найбільш улюблений жанр Чехова:
            а) п’єси;
            б) повісті;
            в) оповідання?
3. Товстого з оповідання Чехова звали:
            а) Григорій;
            б) Михайло;
            в) Афанасій?
4. Тонкого з оповідання Чехова звали:
            а) Порфирій;
            б) Пафнутій;
            в) Пантелеймон?
5.Очумєлов ішов базарною площею:
            а) з чемоданом у руці;
            б) з кошиком у руці;
            в) з клуночком у руці?
6.Прізвище поліцейського наглядача:
            а) Очумєлов;
            б) Хрюкін;
            в) Пічугін?

7. Городовий ніс решето …:
            а) з малиною;
            б) з аґрусом;
            в) з суницями?
8. Назвіть прізвище городового:
            а) Алдирін;
            б) Єлдирін;
            в) Колдирін?
 9. Дія оповідання «Товстий і тонкий» відбувається на вокзалі:
            а) Миколаївської залізниці;
            б) Московської залізниці;
            в) Петербурзької залізниці
10. Городовий був:
            а) рудим;
            б)  блондином;
            в) шатеном?
11. Антитеза – це …:
            а) художнє протиставлення;
            б) художнє перебільшення;
            в) художнє означення?
12. Оповідання – це …:
а) великий за розміром художній твір;
б) невеликий за розміром художній твір;
в) середній за розміром художній твір?

Відповіді: 1 – А; 2 – В; 3 – Б; 4 – А; 5 – В; 6 – А; 7 – Б; 8 – Б; 9 – А; 10 – А; 11 – А; 12 – Б

Джек Лондон «Жага до життя»
Тести
  1. Дж. Лондон - це письменник:
      а) американський; б) англійський; в) російський;
  2.  Справжнє ім’я  Дж. Лондона:
       а) Джек Гріффіт; б) Джон Гріффіт; в)  О. Грін.
  3. Оповідання «Жага до життя» належить до циклу:
        а) «Північних оповідань»;     б) «Південних оповідань»;
        в) «Східних   оповідань»
  4. Події оповідання відбуваються на:
        а) Сахарі;   б) Алясці;   в) Кавказі.
  5. Герої твору Дж. Лондона шукали на Півночі:
       а) залізну руду; б) срібло; в) золото.
  6. Героїв у творі «Жага до життя» було:
        а) 2;  б) 3;  в) 1.
  7. Того, що йшов попереду, звали:
       а)  Том; б) Білл; в) Джек.
  8. Той, що йшов позаду:
        а) підвернув ногу; б) поранив руку;
        в) упав і отримав струс мозку.
9. Місцевість, у якій відбувалася дія, індіанці називали:
        а) Країна Озер; б) Країна білої пустелі; в) Країна Патичків.
10. Від чийого імені ведеться розповідь в оповіданні:
        а) Білла; б) автора; в) оповідача.
   11. Хто переслідував хвору людину, сподіваючись, що та незабаром вмре :
      а) дикий олень; б) бурий ведмідь; в) хворий вовк?
    12) Хто у творі Дж. Лондона врятував «живу істоту, у якій важко було впізнати людину»:
      а) учені з борта судна «Бедфорд»;
      б)  мисливці;
      в) золотошукачі.

Відповіді: 1 – А; 2 – Б; 3 – А; 4 – Б; 5 – В; 6 – А; 7 – Б; 8 – А; 9 – В; 10 – В; 11 – В; 12 – А.

Гаррієт Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома»
Тести для перевірки змісту роману

1.   Г. Бічер-Стоу – це письменниця:
а) американська;
б) російська;
в) англійська.
2. Дія роману «Хатина дядька Тома» відбувається  в:
а) Англії;
б) США;
в) Канаді
3. Головною проблемою твору є:
а) рабовласництво;
б) кріпацтво;
в) війна та її наслідки
4.У романі згадується річка
а) Міссісіпі;
б) Амазонка;
в) Конго
5.Головний герой твору Том продається містером Шелбі через
а) банкрутство;
б) борги;
в) хворобу;
6.Том рятує від смерті:
а) Елізу;
б) місіс Шелбі;
в) Єву Сен-Клер.
7. Еліза втікає від господарів, тому що вони:
а) хотіли продати її сина;
б) знущались над нею;
в) хотіли посадити її у в’язницю.
8. Легрі- це плантатор
а) добрий;
б) поблажливий;
в) жорстокий.
9.Дядько Том є:
а) віруючий і покірн ий;
б) байдужий;
в) бунтар.
10.Дядько Том розлучається з Євою Сен-Клер через те, що вона
а) помирає;
б) виїжджає;
в) виходить заміж.
11.Тома було побито до смерті через те, що він заступився за:
а) Кассі;
б) тітоньку Хлою;
в) Елізу.
12. Після  смерті Тома своїх рабів на волю відпустив:
а) Джордж Шелбі;
б) Гейлі;
в) Легрі.


Відповіді: 1 – А; 2 – Б; 3 – А; 4 – А; 5 – Б; 6 – В; 7 – А; 8 – В; 9 – А; 10 – А; 11 – А; 12 – А.

В. Г. Короленко. Біографія
«Доповніть речення»
1. В. Г. Короленко народився … (15 липня 1853 року).
2. Він народився в місті …(Житомир).
3. Помер у місті … (Полтава, 25 грудня 1921 року).
4. За національністю він був … (українцем).
5. Батько письменника був … (повітовим суддею).
6. Короленка дуже приваблювали: … (музика, мистецтво, історія, філософія), але ніщо не захоплювало його так, як … (література).
7. Короленко вчився в…(Житомирській гімназії), а потім  в… (Рівненській гімназії).
8. Після закінчення гімназії Володимир Короленко вступив до … (Петербурзького технологічного інституту), але через матеріальні нестатки був змушений покинути навчання.
9. 1874 року він перейшов до … (Петровської хліборобської та лісової академії у Москві).
10. У … (1876 році) за вільнодумство і участь у студентських виступах його виключено з академії.
11. Він працював коректором у друкарнях і репетитором у багатих сім’ях, якийсь час був … (чоботарем і чорноробом).
12. Майже 6 років провів Короленко у тюрмах та на засланні. Останній термін він відбував у … (Якутській області через відмову підписати вірнопідданську присягу цареві Олександру ІІІ).

В. Короленко «Сліпий музикант»
Тести
1. Сліпого хлопчика звали:
а) Петро;
б) Максим;
в) Федір.
2. Хлопчик народився в сім’ї:
            а) Вороніних;
            б) Попельських;
            в) Ставрученків
3. Дівчинку, з якою дружив сліпий хлопчик звали:
            а) Аліна;
б) Вероніка;
в) Евеліна.
4. Першим, хто привчив хлопчика слухати музику був:
            а) дядько Максим;
            б) конюх Юхим;
            в) батько.
5. Вечорами хлопчик втікав до:
            а) батька;
            б) дядька Максима;
            в) конюха Юхима.
6. Перший музичний інструмент, на якому почав грати хлопчик:
            а) фортепіано;
            б) піаніно;
            в) сопілка.
7. Прізвище старого дядька, який опікувався хлопчиком:
            а) Тищенко;
            б) Яценко;
            в) Луценко.
8. Настрій хлопчика змінився після зустрічі в монастирі зі сліпим:
            а) дзвонарем;
            б) монахом;
            в) дяком.
9. Влітку хлопчик з дядьком Максимом покинули маєток і поїхали:
            а) на навчання в Київ;
            б) дядько віддав його ходити зі сліпим бандуристом;
            в) на навчання в Петербург.
10. Проблема повісті «Сліпий музикант»:
            а) людина і суспільство;
            б) боротьба за власне щастя;
            в) проблема вибору;
11. «Він прозрів, так, це правда – він прозрів», – думав:
            а) батько;
            б) дядько Максим;
            в) мати.
12. Герой повісті знайшов своє щастя в:
а) сім’ї;
б) музиці;
в) самотності.

Відповіді:  1 – А; 2 – Б; 3 – В; 4 – Б; 5 – В; 6 – В; 7 – Б; 8 – А; 9 – Б; 10 – А; 11 – Б, 12 – Б.



Антуан де Сент-Екзюпері «Маленький принц»
Літературний диктант
1.      А. де Сент-Екзюпері - відомий … письменник (французький);
2.      За жанром «Маленький принц» - це …(казка- притча)
3.      Оповідач у творі – це …(пілот)
4.      Пілот і Маленький принц зустрілись у …(пустелі)
5.      Маленький принц жив на астероїді…(В-612)
6.      На своїй планеті Маленький принц опікувався…(трояндою і вулканами)
7.      Перелічіть планети, які відвідав Маленький принц по дорозі на Землю (планети Короля, Честолюбця, П’янички, Ділка, Ліхтарника, Географа)
8.      Кого першого зустрів Маленький принц на Землі? (гадюку)
9.      Маленький принц приручав на Землі …(Лиса)
10.  Що попросив намалювати пілота Маленький принц? (баранця)
11.  Скільки часу перебував герой на Землі? (рік)
12.  Закінчи речення «Ти завжди відповідаєш за тих, кого…» (приручив).

Контрольна робота з теми «Людські стосунки»
 ( А. П. Чехов, Г. Бічер-Стоу, Дж. Лондон, В. Г. Короленко, А. де Сент-Екзюпері.)
І варіант
Початковий рівень (3 бали)
1. Автор оповідання «Товстий і тонкий»:
а) Короленко;
б) Чехов;
в) Лондон
2.Справжнє прізвище Дж. Лондона:
а) Джон Гріффіт;
б) Джек Гріффіт;
в) Джон Янсон.
3.Головна проблема роману Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома»:
  а)  рабовласництво;
  б) кріпацтво;
  в) вибору.
 Середній рівень (3 бали)
1. Дайте визначення оповідання, наведіть приклади.
2.Поясніть вислів з твору А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»: «Найголовнішого очима не побачиш…»
Достатній рівень (3 бали)
1. Дайте характеристику образу Тома, героя роману Г. Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома»
Високий рівнь (3 бали)
 Завдання за вибором:
а) в чому полягає актуальність творів Дж. Лондона і А. де Сент-Екзюпері сьогодні?
б) скласти сенкан на тему казки-притчі «Маленький принц».
II варіант
Початковий рівень
1.В.Г. Короленко народився в:
а) Києві;
б) Житомирі;
в) Полтаві.
2.Прийом, що допомагає Чехову підкреслити негативні риси людського характеру:
а) антитеза;
б) іронія;
в) сарказм.
3. Твір Сент- Екзюпері «Маленький принц» за жанром:
а) казка;
б) казка-притча;
в) повість.
Середній рівень
1.Які вади людського суспільства засуджує Чехов у своїх оповіданнях?
2. Поясніть вислів з твору А. де Сент- Екзюпері «Ти завжди відповідаєш за тих, кого приручив»
Достатній рівень
1.Дайте характеристику Петра, героя повісті Короленка «Сліпий музикант»
Високий рівень
 Завдання за вибором:
а) висловіть власне ставлення до проблем, які порушені у романі Г. Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома».
б) скласти сенкан на тему оповідання Дж. Лондона «Жага до життя».

ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ
Мацуо Басьо.  Хайку.
«Дай відповіді на запитання»
1. Яким поетичним висловом часто послуговуються, називаючи Японію?                                      (Країна сонця, що сходить)
2. Що в перекладі означає літературний псевдонім «Басьо»?                                                                           (Бананова пальма)
3.Що символізує в мистецтві Японії вислів «бананова пальма»?                                     (нестійкість, змінність, плинність часу)
4.Звідки Мацуо Басьо черпав враження для створення хайку?
 (З життя, з довготривалих мандрів)
5.Яка головна тема хайку Мацуо Басьо?
(Тема природи і людини)
6.Творчість яких китайських поетів стала прикладом для Мацуо Басьо?                                                                  (Лі Бо і Ду Фу)
7.Що таке хайку?
 (Хайку – поетична форма японської поезії, тривірш)
8.Який музичний інструмент завжди носив у своїй торбинці Мацуо Басьо?                                                                                  (Флейту)
9.Які дві ознаки дають можливість називати хайку поезією загадки?                                                (Асоціативність, лаконічність)
10.Які образи завжди використовував Мацуо Басьо в своїй творчості?                     (Місяць, осінь, дощ, сакура, слива та ін..)
11.Яке японське прислів’я любив повторювати Мацуо Басьо вслід за своїм батьком?                               (День без праці – день без їжі)
12.Чому Мацуо Басьо називають Петраркою японської поезії?                       (Басьо зумів поєднати класичне хайку з народним)



Роберт Бернс «Моє серце в верховині»
Літературний диктант
1.Роберт Бернс народився в сім’ї…                      (фермера)
2.Перший вірш Р. Бернс написав у…років                      (15)
3.Що сучасники називають вічною ганьбою Англії 18ст.
            (долю Р. Бернса)
4.Роберт Бернс помер у віці…                               (37 років)
5.Який день із життя Р. Бернса на його батьківщині відзначається як національне свято?                         (день його народження)
6.Що відіслав Р. Бернс у Францію на озброєння повсталого народу?                                                            (куплену ним гармату)
7.«Поетом народним і великим» назвав Роберта Бернса…
(Тарас Шевченко)
8.У якій із своїх поезій  Р. Бернс прославляє загальнолюдські ідеали – людяність, чесність, шляхетність. («Чесна бідність»)
9.Що Р. Бернс називає любим рідним краєм у поезії «Моє серце в верховині»?                                                                  (верховину)
10.Що, крім серця поет залишив у верховині? (Душу, думку, мрію)
11.З чим асоціюється думка автора в поезії «Моє серце в верховині»?                                                                     (З соколом)
12.Як називає Р. Бернс весь оточуючий світ, крім  верховини?                                                                                   (чужиною)
Генрі Лонгфелло «Пісня про Гайавату»
«Дай відповіді на запитання»
1. Ім’я головного персонажа «Пісня про Гайавату»…
 (Гітчі-Маніту)
2. З якою метою Гітчі-Маніту піднявся на вершину Гір скелястих?                            (Щоб скликати племена на нараду)
3.Для чого Гітчі-Маніту взяв глину? (Щоб зліпити люльку)
4.З яким запитанням звертався Гітчі-Маніту до племен?                                  («Нащо  сваритесь та б’єтесь?»)
5.До чого закликає Гітчі-Манітуусі народи
 (запалити Люльки Миру)
6.Що пообіцяв Гітчі-Маніту усім племенам?
(Надіслати пророка)
7.Для чого племена скупалися в річці?
(«Щоб змити кров із своїх
 пальців та фарби бойові…»)
8.У якому столітті жив і творив Г. Лонгфелло? (19ст.)
9.Назвати жанр твору «Пісня про Гайавату» (поема)
10.«Пісня про Гайавату» - це творча обробка міфів та легенд…                                                         (індіанців Північної Америки)
11.Якимиджереламискористався Г. Лонгфелло, щоб створити      «Пісню про Гайавату»?
(записами етнографа Скулкрафта, який багато років прожив серед індіанців)
12.До чого закликає Г. Лонгфелло своєю «Піснею про Гайавату»?     
(до  добровільного союзу індіанців із білими «братами-християнами»)

Джанні Родарі  «Листівки з видами міст»
Літературний диктант
1.                  Представником якого народу є Д. Родарі?
 (італійського народу).
2.                  Д. Родарі народився в сім’ї… (пекаря).
3.                  Яку професію здобув Д. Родарі?
 (вчителя початкових класів).
4.                  Чому письменник не служив в армії?
(через проблеми зі здоров’ям)
5.                  Чому Д. Родарі покинув лави фашистської партії?
 (через загибель двох друзів і брата)
6.                  У чому полягала боротьба письменника  проти фашизму?
(брав участь в італійському русі опору)
7.                  Який другий фах здобув Д. Родарі?
 (професійний журналіст)
8.                  Якою премією був нагороджений Д. Родарі?
       (Премією Г. К. Андерсена)
9.                  Чим цікавляться найбільше туристи в Італії?
       (листівками з видами міст)
10.              Які відомі італійські міста згадує автор у поезії «Листівки з видами міст»?              (Рим, Мілан, Піза, Венеція, Генуя)
11.              Які із чудес світу згадані у поезії «Листівки з видами міст»?
(Колізей, Пізанська вежа)
12.              До чого закликає автор поезії?
              (заглянути за глянцеві картинки і побачити реалії життя)
«Впізнай поета із трьох спроб».
1.                  Літературне ім’я цього письменника означає «бананова пальма».
2.                  Доробок цього письменника складається приблизно з тисячі тривіршів.
3.                  Він застерігав, що «хайку не можна складати з різних шматочків… його потрібно кувати, як золото».
(Мацуо Басьо)
1.                  Цей романтик був демократично настроєною людиною, хоча діяльної участі в політичній боротьбі не брав.
2.                  Йому вдалося опоетизувати життя і побут, вірування й повір’я індіанців.
3.                  Він оспівав героя, який мріяв про добровільний союз індіанців із білими людьми.
(Генрі Лонгфелло)

1.                  У віці сімнадцяти років він вже почав викладати у початкових класах.
2.                  Під час Другої світової війни він був звільнений від призову до армії з причини поганого здоров’я.
3.                  За внесок до дитячої літератури був нагороджений Премією Ганса Хрістіана Андерсена.
(Джанні Родарі)

1.                  Цей поет прожив коротке, сповнене злиднів життя, підірвавши здоров’я в намаганні забезпечити сім’ю.
2.                  Кращий поет своєї батьківщини обміряв на митниці діжки з пивом та рахував поросят.
3.                  Герої його творів в нужді і в горі не втрачають власної гідності та надії на краще життя.
(Роберт Бернс)

ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО В ЛІТЕРАТУРІ
Рей Дуглас Бредбері «Усмішка»
 «Уважний читач»
Тести для перевірки знання змісту новели
1.                  Якого року відбуваються події, описані у творі :
А) 2007 року;
Б) 3000 року;
В) 2061 року.
2.                  Навіщо люди зібралися вранці на майдані:
А) щоб помилуватися картиною;
Б) щоб жбурляти у неї каміння;
В) щоб плюнути на картину.
3.                  Як виглядають люди, що зібралися на майдані:
А) вони брудні, дуже бідні;
Б) вони охайні, дуже багаті;
В) вони милосердні та гуманні.
4.                   Як відбувалося свято науки:
А) показували космічний корабель;
Б) розбили кувалдою машину;
В) відбувалися виступи науковців.
5.                  На вашу думку, «людина з душею» у новелі це:
А) Грігсбі;
Б) Том;
В) Білл Гендерсон.
6.                  Том не зміг плюнути на картину, бо:
А) вважав її гарною;
Б) не вмів цього робити;
В) не встиг плюнути.
7.                  Що зробив Том із клаптиком картини:
А) розірвав його;
Б) подарував братові;
В) обережно склав і заховав.
8.                  Що було зображено на клаптику полотна, який потрапив до рук Тома:
А) очі Джоконди;
Б) усмішка Джоконди;
В) рука Джоконди.
9.                  Що під час свята розтрощив Білл Гендерсон:
А) двигун автомобіля;
Б) лобове скло;
В) дверцята.
10.               Що жувала літня жінка з натовпу:
А) ягоди;
Б) клаптик полотна;
В) окраєць хліба.
11.               Жінка, зображена на картині:
А) плакала;
Б) була сумною;
В) усміхалася.
12.               Яким було перше враження Тома від картини:
А) він залишився байдужим;
Б) у нього пересохло в роті;
В)  у нього спітніли руки.
Відповіді : 1 – В; 2 – В; 3 – А; 4 – Б; 5 – Б; 6 – А; 7 – В; 8 – Б; 9 – А; 10 – Б; 11 – В; 12 – Б.
«Закінчи речення»
1.                  «Черга зібралась на міському майдані о …» (п’ятій ранку).
2.                  «Том побачив  маленьке палахкотливе вогнище й іржавий казанок, де шумувало вариво. Це не була справжня кава. Її запарили з …»                                                  (якихось ягід).
3.                  «Людина ненавидить те, що зламало її, покалічило …».
(їй життя)
4.                  «А на свято науки місяць тому, коли притягли останній автомобіль, вони кидали жеребок, і щасливчики могли по разу вгатити машину …».                                               (кувалдою)
5.                  «Жінка усміхалася Томові з картини лагідно і загадково, а він, відповідаючи на її погляд, чув калатання власного …»  (серця)
6.                  «Він поглянув на свою руку. Вона міцно притискала до грудей …».                                                                         (клаптик полотна)
7.                  «Ще з’явиться, от побачите, якийсь головатий і підлатає цивілізацію. Та людина матиме …».                  (чутливе серце)
8.                  «Закривавлений, в пошматованому одязі він дивився, як  чоловіки ударами ніг розривали цупкі частини полотна, дерли їх на…».                                                                        (дрібне шмаття)
9.                  «Натовп ревів на все горло, і руки роздирали портрет, як зграя голодних …».                                                         (птахів)
10.               «Довкола панувала тиша. Його рука міцно-міцно була притиснута до …»                                                  (грудей)
11.               «Том підніс її до очей, розтиснув пальці й розгладив шматок …».                                                     (помальованого полотна)
12.               «Все довкола спало під місячним сяйвом. А на долоні в нього лежала …».                                                            (Усмішка)

                          Робота в групах з текстом новели
І група
1.                  Яким було перше враження Тома від картини?
2.                  Як проявляється ненависть людей до минулого?
3.                  Який світ створили навколо себе герої новели?
4.                  Чому люди прагнули плюнути на картину?
5.                  Поміркуйте, чи є у людей з новели Р.Бредбері надія на порятунок?

ІІ група
1.      Чому Том не міг плюнути на картину?
2.      Чому люди впевнені, що цивілізація не повернеться?
3.      Носіями яких цінностей були герої новели?
4.      Що знали люди про картину, в яку збиралися плюнути?
5.      Поміркуйте, чому дія новели «Усмішка» закінчується вранці?

ІІІ група
1.      Що люди зробили з картиною?
2.      Кого цікавить повернення минулого?
3.      Чи гарантовані ми, що цей вигаданий світ не стане реальністю?
4.      Про що розмовляв Том з Грігсбі на майдані?
5.      Поміркуйте, чи потрібна людям краса?


Роберт Шеклі «Запах думки»
 «Уважний читач»
Тести для перевірки знання змісту оповідання
1. Лерой Кліві був:
А) космонавтом;
Б) поштовим перевізником;
В) поштмейстером бази
2. Герой потрапив на планету:
А) З-М-22;
Б) З-М-43;
В) А-М-24.
3.Яку тварину першою побачив Кліві:
А) вовка;
Б) білку;
В) пантеру.
4.Що незвичного було у тваринах:
А) вони були без очей і носа;
Б) вони були без вух і хвоста;
В) вони були без очей і вух.
5.Як тварини знаходили свою жертву:
А) за допомогою телепатії ;
Б) за допомогою нюху;
В) за допомогою розуму.
6.Що збило пантеру з пантелику:
А) запах парфумів;
Б) запах думок;
В) запах диму.
7.Які птахи кружляли у небі:
А) орли;
Б) яструби;
В) шуліки.
8.Яка думка непокоїла Кліві:
А) що він не зможе вчасно доставити пошту;
Б) що він буде першою людиною, яку з’їли на цій планеті;
В) що він ніколи не повернеться на Землю.
9.Якого кольору був вовк:
А) зеленого;
Б) рудого;
В) чорного.
10.Що врятувало героя від розлючених звірів:
А) кущ;
Б) вогонь;
В) птах.
11.Чи вдалося Лерою зберегти пошту:
А) так;
Б) ні;
В) частково.
12.Чим були здивовані рятувальники:
А) відсутністю на тілі Лероя поранень;
Б) відсутністю на тілі Лероя опіків;
В)  відсутністю на тілі Лероя переломів.
Відповіді: 1 – Б; 2 – А; 3 – Б; 4 – В; 5 – А; 6 – Б; 7 – В; 8 – Б; 9 – А; 10 – Б; 11 – А; 12 – Б.

«Закінчи   речення»
1.«Попри те, що система охолодження працювала на повну потужність, корабель і надалі …».                                   (нагрівався)
2.«Пального не залишилося. Я сідаю на першу ж кисневу …».                                                                                              (планету)
3.«Кліві з останніх сил намагався не втратити …».  (свідомість)
4.«Йому здавалося, що розум відокремився від його …».  (тіла)
5.«Метрів за п'ятнадцять від нього стояла істота, схожа на …»                                                                                              (пантеру)
6.«Як діють ці тварини? Можливо, замість зору вони користуються …».  (локаторами).
7.«Схоже на те, що тут кожна тварина має характерний запах … ».                                                                                        (думки)
8.«Від поштольота 243 залишилася купа покрученого …».                                                                                                     (металу)
9.«Кліві ще не усвідомлював, що відтепер він став справжнім …».                                                                                 (телепатом)
10.«Запах думок Кліві збив пантеру з …»                   (пантелику)
11.«Ти стояв у центрі найбільшої степової пожежі. Як сталося, що на тобі немає …?»                                                               (опіків)
12.«Коли розплющив очі, то був уже на рятувальному судні та зберіг до останнього …».                                                         (пошту)

Робота в групах з текстом оповідання
І група
1.Яким побачив Кліві світ невідомої планети?
2.Опишіть події першого дня перебування героя на планеті?
3.Яку роль в оповіданні відіграє телепатія?
4.Над ким і як іронізує Р. Шеклі у оповіданні «Запах думки»?
ІІ група
1.Як герой опинився на невідомій планеті?
2.Опишіть події другого дня перебування Лероя на планеті?
3.Визначіть жанрову специфіку твору?
4.Доведіть, що Р. Шеклі - автор, який любить іронію.
ІІІ група
1.Чому світ невідомої планети спочатку видався Кліві звичайним?
2.Опишіть посадку Кліві на планету З-М-22.
3.Яку роль у розвитку сюжету відіграє фраза: «Йому здалось, що розум його відокремився від тіла»?
4.Доведіть, що «Запах думки» - фантастичне оповідання.

СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА
Астрід Ліндгрен «Брати Лев’яче Серце»
 «Уважний читач»
Тести для перевірки знання змісту повісті
1.         Розповідь ведеться від імені:
А) Юнатана Лева;
Б) Карла Лева;
В) Акселя Лева.
1.                  Як Юнатан називав Карла:
А) Хрущиком;
Б) Ведмедиком;
В) Лицарем.
2.                  Мати Карла була:
А) кухаркою;
Б) прачкою;
В) швачкою.
3.                  Скільки років було Юнатану :
А) 13;
Б) 10;
В) 14.
4.                  Чому вчителька назвала Юнатана «Лев’ячим Серцем»:
А) бо він врятував брата під час пожежі;
Б) прагнув подвигів і пригод;
В) любив битися.
5.                  Кращим стрільцем Вишневої Долини був :
А) Губерт;
Б) Юнатан;
В) Йоссі.
6.                  Чому Ведер повернувся у печеру:
А) забув коня;
Б) забув кресало;
В) забув меча.
7.                  Кого зустрів Карл у хаті діда Матіаса:
А) Тенгіла;
Б) Губерта;
В) Юнатана.
8.                  Юнатан врятував свого ворога Перка:
А) щоб не бути «купкою гною»;
Б) щоб віддати його в руки правосуддя;
В) щоб той став його другом.
9.                   Карл вважав себе:
А) боягузом;
Б) відважним;
В) гордим.
10.               Карл хотів зустрітися з дідусем Матіасом у:
А) Трояндовій Долині;
Б) Тюльпановій Долині;
В) Яблуневій Долині.
11.               Хто виявився зрадником у Вишневій Долині:
А) Губерт;
Б) Софія;
В)  Йоссі.
Відповіді : 1 – Б; 2 – А; 3 – В; 4 – А; 5 – А; 6 – А; 7 – Б; 8 – В; 9 – А; 10 – А; 11 – В; 12 – В.

                                       «Впізнай героя»
1. «Я завжди був негарний, боягузливий, дурний хлопчисько, клишоногий і взагалі … »                                     (Карл)
2.«Він справді був королевич із казки. Чуб у нього полискував, мов золото, сині очі світилися, білі зуби блищали, а ноги були рівні та стрункі».                                                                          (Юнатан)
3.«У нього був рудий кучерявий чуб і така сама руда коротенька борідка».                                                                          (Губерт)
4.«… він був по-звірячому жорстокий і кровожерний. І шати на ньому були червоні як кров, і китиця на шоломі теж була червона, ніби її вмочили в кров».                                           (Тенгіл)
5.«Не зломлений в’язень, а бунтівник і борець за волю. Хоч він був кволий, у ньому горів внутрішній вогонь, і тільки завдяки йому він витримав таку пекельну ніч».                                (Урвар)
6.«Вона й далі стояла внизу. З ніздрів у неї бухкали дим і вогонь, і вона переступала з лапи на лапу. Від її смертельного вогню нас затуляв камінь».                                                          (Катла)
7.«Він сидів на коні та раз у раз показував пальцем. Діамант на тому пальці щоразу блищав, коли він рокував когось на смерть».                                                                                   (Тенгіл)
8.«Він сидів на ліжку в найдальшому і найтемнішому кутку кімнати і мружив очі на світло. Він був у самій сорочці й розпатланий, ніби давно вже спав».               (дід Матіас)
9.«Я також завив. Заверещав так, що небо здригнулося. З роду я ще так не кричав, і вовки трохи злякалися».                     (Карл)
10.«Він підвів зелену голову з води, збиваючи хвостом піну. Повертав голову на всі боки, шукаючи когось».  (змій Карма)
11«Потім він попросив  у мене ножа, підрізав собі бороду й чуба, і став вже не такий схожий на в’язня, що втік з печери».  (Урвар)
12.«Він сидів верхи в самій сорочці та штанях і намагався присилувати свою гарну невеличку чорну кобилу зайти у воду. Він кричав на неї, підганяв її, молотив п’ятами. Тоді почав бити її кулаком по голові, бо в нього не було нагайки».               (Перк)

 Робота в групах з текстом повісті
І група
1. Чому Юнатан називав Карла Хрущиком?
2. Що стало причиною загибелі Юнатана?
3. Опишіть Шипшинову Долину?
4. Як ви розумієте слова Йоссі: «Малий Лев’яче Серце насправді ніякий не лев. Такого боягуза я ще не бачив»?
5. Які якості повинна виховувати у собі справжня людина, щоб подолати життєві труднощі?
ІІ група
1.Чому Карл вважав Юнатана королевичем із казки?
2. Хто такий Тенгіл? Чому його боялися жителі Шипшинової Долини?
3.Опишіть країну Нангіялу?
4.Як ви розумієте слова «Ті, кого люблять боги, помирають молодими. Спочивай у мирі, Юнатане Лев’яче Серце»?
5.Як Астрід Ліндгрен порушує проблему «життя і смерті» у повісті?
ІІІ група
1.Як ставився Юнатан до свого брата Карла?
2.Хто така Софія? Чому її вважали сильною людиною?
3.Опишіть Вишневу Долину.
4.Як ви розумієте слова Юнатана: «Є речі, які треба робити навіть тоді, якщо вони небезпечні. А то будеш не людиною, а грудкою гною»?
5.Як Астрід Ліндгрен порушує проблему «добра і зла» у повісті?

Літературний диктант
1.Автором твору «Брати Лев’яче Серце»  є … (Астрід Ліндгрен)
2. Жанр твору «Брати Лев’яче Серце» - …
(фантастична повість-казка)
3. На думку Юнатана, всі казки походять з країни …   (Нангіял)
4. Про якого англійського короля Юнатан сказав : «Яким треба бути відважним, щоб потім про тебе писали в підручнику історії!»                                                                    (Річард Лев’яче Серце)
5. Шипшинова Долина опинилася в руках ворога, якого звали …                                                                                         (Тенгіл)
6. Кого Юнатан вирішив визволити із печери Катла?     (Урвара)
7. Ім’я жінки, яку Тенгіл вважав своїм найзапеклішим ворогом?                                                                                   (Софія)
8. Як жартома називав Юнатан Софію?          (Голуб’яча королева)
9. Хто насправді виявився зрадником у Вишневій Долині?                                                                                                     (Йоссі)
10. Хто прагнув знищити країну Нангіял?            (Тенгіл)
11. Кому належать слова : «Є речі, які треба робити, хоча вони є небезпечні»?                                                            (Юнатану)
12. Продовж слова Карла : «Я зроблю це! Зроблю! Я не …»                                                                                     (грудка гною)

Астрід Ліндгрен ««Міо, мій Міо»
«Упізнай героя»
1.        «…білявий чуб, блакитні очі, а того вечора на ньому були короткі брунатні штани, сіра вовняна сорочка і червона шапочка»
                                                            ( Бусс  Вільгельм Ульсон – Міо)
2.        «Я був годованцем у тітки Едлі й дядька Сікстена. Опинився в них, ще коли мені було всього рік. А до того жив у сирітському притулку»                                               ( Вільгельм Ульсон – Міо )
3.        « Його тато завжди розмовляв із ним, допомагав йому будувати моделі літаків, позначав карбами на одвірку в кухні, скільки він виріс»                                   (Бенк )
4.        «То був хлопчик з таким самим каштановим чубом і з такими самими карими очима, як у Бенка» (Юм-Юм)
5.        «Я люблю пташиний спів, люблю музику своїх срібних тополь, але найдужче люблю слухати, як сміється в садку мій син.»
                                                                        (Тато-король)
6.        «Золота грива виблискувала на сонці, сам він мчав усе швидше й швидше і підіймався все вище й вище» (Кінь Міраміс)
7.        «Він був дуже ласкавий і чемний, і брати й сестри його теж усміхалися нам»                                     (Їрі)
8.        «сиділи чорні, страшні серед мертвих дерев у моторошному сірому світанку. А їхні коні закусували вудила й рили копитами землю.»                                                 (Вивідувачі Като)
9.        «…такого кремезного й дужого чоловіка я ще ніколи не бачив. У нього був довгий рудий чуб, така сама довга руда борода й густі кущуваті брови»                                            (Зброяр)
10.    «Він мав у замку покій, повітря в якому було просякнуте злом. Це там він сидів дні і ночі й кував лихо. Ніч у ніч і день у день сидів він там і кував лихо.»                    (Като)
11.    «Його страшне обличчя скривилось і посіріло, а в страшних очах заблисли ляк і ненависть.»                   (Като)
12.    «Дівчинка не ворушилася і не розплющувала очей. Вона була мертва. ЇЇ личко було біле, як сніг, і маленьке, а тіло геть обпалене.»                                                   (Ткалина дочка Мілімані)

«Впізнай місце події»
1.«Біла хатина під солом’яною стріхою, така самісінька, як хатини в казках. По стінах і по дахові вилося стільки троянд, що самої хатини майже не було видно».
(Хатина садівника короля, батька Юм-Юма)
2.«Це найдовший міст на світі. Він з’єднує Острів Зелених Лук із Землею Заморською».              (Міст Вранішньої Зорі)
3.«На подвір’ї перед хатиною був круглий колодязь…Таких старих колодязів тепер уже немає…»        (Хатина сім’ї хлопчика Їрі)
4.«Раптом серед лісу ми побачили казкову білу хатинку під солом’яною стріхою. Навколо неї росли яблуні. Проти місяця білів яблуневий цвіт».                                (Хатинка ткалі)
5.«Я їхав до країни, де не було жодної квіточки, де не могли рости ні дерева, ні трава.»                           (Країна Чужинецька)
6.«Місячне світло погасло, земля стала кам’яниста й тверда, навкруги здіймалися голі скелясті кручі.» (Країна Чужинецька)
7.«На другому боці озера, на найвищій скелі стояв великий замок. У ньому світилося лише одне вікно. Воно скидалося на лихе око, жорстоке, небезпечне, моторошне око, що дивилося на нас із ночі і бажало нам зла.»                                                (Замок Като)
8.«В ньому стояла мертва тиша, не віяв вітер, не шелестіло листя, бо на деревах не було зеленого листя, яке могло б шелестіти. Тільки стирчали мертві, чорні стовбури з чорним сучкуватим мертвим гіллям.»                                          (Мертвий Ліс)
9.«Таких грізних хвиль іще ніколи не бачив. Вони накидалися на нас, били, торощили наш човен і шпурляли його далі, новим  хвилями….Хвилі ревли, клекотіли, здіймалися до неба…»
(Мертве озеро)
10.« …ніде темрява не була така чорна, ніде холод не був такий крижаний, а тиша така лиховісна, як тут…» (Замок Като)
11.«Повітря там було таке просякнуте злом, що звичайна людина не могла ним дихати. Зло спливало звідти струменями і вбивало все гарне й живе за вікном…»               (Замок Като)
12.Країна, де «дзвенять срібні тополі, де вночі пастухи розпалюють вогнища, щоб світили їм і гріли їх, де є хліб, що втишує голод…»                                                              (Країна Далека)

«Уважний  читач»
Тести для перевірки знання змісту твору
ГЛАВИ «Він у дорозі день і ніч» - «Колодязь, що ввечері шепоче»
1.Хто дав Вільгельмові золоте яблуко?
А) тітка Лундін;
Б) тітка Едля;
В) дядько Сікстен
2. Що знайшов Вільгельм у парку Тегнера під лавкою?
А) чоботи-скороходи;
Б) пляшку, заткану уламком гіллячки;
В) плащ-невидимку.
3. З якої країни прибув дух?
А) із Країни Далекої;
Б)  із Країни  Південної;
В)  із Країни Казок
4.Хто супроводжував Вільгельма до Країни Далекої?
А) троль;
Б)  ельф;
В) дух.
5.Кого зустрів Вільгельм у Країні Далекій?
А) тата-короля ;
Б)  чарівника;
В)  Като.
6.Хто вперше Вільгельма назвав Міо?
А)  дух;
Б) тато-король;
В) Бенк.
7.Як називався острів, де стояв палац тата-короля?
А) Острів Зелених Лук;
Б) острів Казкової Зорі;
В) острів Вранішньої Зірки
8.Як звали пастушка?
А)  Юм-Юмом;
Б) Їрі;
В) Нонно.
9.Що зробив Нонно для Міо та Юм-Юма?
А) підковки на щастя;
Б) сопілки;
В) амулети.
10.Який міст з’єднував Острів Зелених Лук із Землею   Заморською?
А) міст Вранішньої Зорі;
Б)  міст Вечірньої Зорі;
В)  міст Сонця, яке сходить.
11.Від кого почув Міо про Землю Чужинецьку?
А)  від тата-короля;
Б)  від Нонно;
В)   від Юм-Юма.
12.Яке полотно ткала ткаля серед ночі?
А) чарівне ;
Б)  місячне;
В)  зоряне.


ГЛАВИ «Він їхав пущею» - «Міо, мій Міо»
1.    Чому сумували люди на Острові Зелених Лук, і в Землі Заморській, і в Землі Загірній?
А) бо були голодні;
Б)  не мали води;
В) сумували за своїми вкраденими дітьми.
2. Що нашіптував старий колодязь?
А) забуті казки і пісні;
Б) імена хлопців;
В) шлях до Землі Чужинецької.
3. Хто лише  може поїхати у Країну Чужинецьку?
А) тільки доросла людина;
Б)  тільки  той, хто має чарівну паличку;
В)  тільки хлопець королівської крові
4. Хто відправився з Міо у Країну Чужинецьку?
А) Юм-Юм;
Б)  Нонно;
В) Їрі.
5. Що необхідно було Міо для того, щоб стати  до бою з лицарем Като?
А) кам’яна  стріла;
Б) меч, який розтинає камінь;
В) знати чарівні слова.
6. Що допомогло Міо та Юм-Юмові  знайти один одного в печері, коли вони заблукали?
А) сопілка;
Б)  ріжок;
В)  джерельце.
7. Яке серце було у лицаря Като?
А) залізне;
Б) золоте;
В) кам’яне.
8. Як вирішив розправитися Като з Міо та Юм-Юмом, коли упіймали їх?
А)  перетворити у птахів;
Б) утопити у Мертвому Озері;
В)  замкнути у вежі, щоб вони вмерли голодною смертю.
9. Що врятувало Міо та Юм-Юма від голоду, коли вони знаходилися у вежі?
А)  ложечка сестрички Їрі;
Б)  знайдений сухар;
В) чарівна  скатертина-самобранка.
10. Хто допоміг дістати меч з дна Мертвого Озера?
А) Зброяр;
Б)  тато-король;
В) зачаровані птахи.
11. Що допомогло Міо вибратися з в’язниці?
А)  шапка-невидимка;
Б)  невидимий плащ ткалі з чарівної тканини;
В)  його забрали птахи на крилах.
12.  Під впливом чого ожила Мілімані?
А) водиці, яка оживляє;
Б)  плаща з тканини, яку виткала мати Мілімані;
В) чарівних слів.


ГЛАВИ
«Він у дорозі день і ніч» - «Колодязь, що ввечері шепоче»
ГЛАВИ
«Він їхав пущею» - «Міо, мій Міо»
1……..
А
1……..
В
2……..
Б
2……..
А
3……..
А
3……..
В
4……..
В
4……..
А
5……..
А
5……..
Б
6……..
Б
6……..
А
7……..
А
7……..
В
8……..
В
8……..
В
9……...
Б
9……...
А
10…….
А
10…….
В
11…….
А
11…….
Б
12…….
А
12…….
Б


Міхаель Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»
«Впізнай героя»
1.    «..Невеликого зросту, кряжистий, кругловидий, він чимось нагадував пружний гумовий м'ячик».     (Машиніст  Лукас)
2.     «На голові у нього завжди красувався кашкет, а сам він ходив в незмінному робочому комбінезоні».      (Машиніст Лукас)
3.    «Ніхто і не підозрював, що він такий сильний, тому що сам він любив жити зі всіма в світі у згоді».     (Машиніст Лукас)
4.    «Він був непоганим правителем. В усякому разі, ніхто про нього не міг сказати нічого худого, як, втім, і хорошого…»
                                    (король Альфонс За Чверть Дванадцятий)
5.    «Він дуже любив гуляти. На прогулянку він завжди виходив в чорному казанку і ще неодмінно брав з собою парасольку…»                                               (перший підданий пан Піджакер)
6.    «… пані (відмітимо відразу - дуже і дуже мила). По своїй комплекції вона чимось нагадувала Крістофа - кругленька, угодована, справжня товстуха-пампушка…»
                                                        (друга піддана фрау Каакс).
7. «…він не любив митися  - як, втім, і всі хлопчики його віку. Він ніяк не міг узяти в толк, навіщо йому митися, якщо у нього чорна шкіра і все одно не видно, яка у нього шия — брудна або чиста».
                                                                          (Джим негренятко)
8.«…він був такий маленький, що запросто міг би уміщатися на долоньці. Його голова, наприклад, була не більша, ніж кулька для пінг-понгу».                                         (крихітний китайчук Пінг Понг)
9.«Він був страшенно честолюбний і завидющий і терпіти не міг, коли хтось робив що-небудь видатне».              (Пан Пі Па По)
10.«Перед друзями стояв худорлявий стариган з дуже славною, доброю особою».                                                 (Ка Лань Ча)
11.«Ця фізіономія чимось змахувала на морду бегемота, тільки вона була ще в жовту і синю крапушку. Далі йшла досить довга шия, яка переходила в щупле тільце, що закінчувалося худим хвостом».                                                       (Непомук)
12.«На довгій худій шиї відчайдушно випинав кадик, а з хижої пащі стирчав єдиний зуб, який надавав драконівській морді абсолютно мерзотне вираження».                                    (пані Зубпер)
«Впізнай місце події»
1. «Посередині країни підносилася гора, що займала майже всю територію, а довкола цієї гори, в якої було цілих дві верхівки: одна вище, інша нижче, вилися дороги і доріжки з крихітними мостами і тунелями».                                                                        (Медландія)
2. Цей самий острів лежав посеред безкрайнього океану, і тому тут ні на хвилину не замовкав шум морського прибою. Великі і маленькі хвилі з гуркотом розбивалися об кордони цієї крихітної держави                                                                       (Медландія)
3. «Там стояли фантастичні дерева і квіти найхимерніших форм і фарб, але, що дивно, всі вони здавалися прозорими, ніби то зробленими з кольорового скла»                            (Китай)
4.  «Над запашними полями і луками клубочився легкий туман, тут і там виднілися звивисті річечки, через які були перекинуті витончені вузькі містки із справжнього фарфору… На багатьох деревах  висіли срібні дзвіночки…»                        (Китай)
5. «Вся вулиця була загачена народом — це китайці гуляли зі своїми дітьми…Здавалося, ніби все довкола аж кишіло людьми…»                                                                                 ( Пекін)
6. «До воріт … вели срібні сходи з дев'яноста дев'яти сходинок, а самі ворота, заввишки в десять метрів і шириною в шість з половиною метрів, були зроблені з дуже коштовного ебенового дерева»                                                      (Імператорський палац)
7. «Товсті колони із зеленого нефриту підпирали дивну стелю з переливчастого перламутру. Всюди висіли прекрасні завіси з червоного оксамиту і дорогого квітчастого шовку»                                                                                            (Імператорський палац)
9. «Тут, наприклад, пурхали велетенські метелики, що нагадували по своїх розмірах парасольку від сонця. На гілках дерев тут і там перекидалися папуги з яскравими дзьобами. У траві шаруділи величезні черепахи…»                                     ( Ліс Тисячі Див)
10.«Все тут було з каменю: знизу - суцільний червоний камінь, гладкий, як асфальт, згори - нависають неприступні скелі, а в самому кінці ущелини видніється палаюча куля передзахідного сонця, що освітлює пурпурним кольором моторошнуваті кам'яні стіни, що йдуть увись, готові ось-ось зімкнутися»(Долина Сутінків)
11. «Навкруги тільки пісок, камені і якийсь гул. Десь на горизонті на тлі присмеркового неба чорнів силует велетенського кактуса, розчепірені відростки якого здалека нагадували п'ятірню, підняту догори на знак вітання.»                               (пустеля Край Світу)
12. «Навкруги все було залито місячним світлом, але там, де закінчувалася пустеля, чомусь нічого не було видно. Ні тобі землі, ні неба. Попросту нічого.»                                    (Чорні Скелі)
14.  «На багато миль навкруги розкинулися вогнедишні гори…У деяких гір спостерігалася підвищена активність - раз у раз з них виривалися потужні язики полум'я, інші ж поводилися досить тихо, і тільки слабенькі цівки диму говорили про те, що і вони не дрімають.»                                                        (Країна вулканів)
15. «Тут височіли тисячоповерхові  будинки, складені з велетенських сірих валунів, вулиці нагадували вузькі похмурі ущелини.»                                                  (Місто Драконів)
16.  «…а садочків та галявин тут взагалі не було. Так само як і дерев, кущиків, травички і тому подібного. І над усіма цими незліченними смердючими шумними вулицями, що нагадують ущелини, нависали похмурі стіни кратера» (Бедландія)
17. «Усі меблі в кімнатах були зроблені з каменю - кам'яні столи, крісла, дивани з кам'яними подушками. А на одній стіні навіть висів кам'яний годинник, жахливе цокання якого гучною луною відгукувалося в зловісній тиші. Вікон в кімнатах не було, тільки високо під стелею виднілися діри, крізь які проникало слабке денне світло.»                                                         (Кімнати пані Зубпер)
18. « Три акуратні тераси, покриті суцільним килимом зелені, сходинками піднімалися одна над іншою. І всюди росли дерева самих різних видів і форм. Були тут, наприклад, і прозорі дерева, як в Китаї.                                                         (Плавучий острів )

«Уважний  читач»
 Тести для перевірки знання змісту твору
Глави 1  -  12
1.Що привіз поштовий корабель в Медландську гавань?
А) розсаду невідомих квітів;
Б)  загадкову посилку;
В) листи для мешканців Медландії
2. Яке рішення прийняв король щодо посилки?
А) відкрити посилку;
Б) відіслати посилку назад;
В) вкинути посилку в море.
3. Що виявилось  у посилці, яку одержав король?
А) багато різних солодощів;
Б) подарунки для жителів Медландії;
В) маленьке негренятко.
4. Хто став найкращим другом Джима?
А) машиніст Лукас;
Б) фрау Каакс;
В) Піджакер.
5. Чому Лукас і Джим вирішили покинути Медландію?
А) їм захотілося подорожувати;
Б) не вистачало місця для всіх у Медландії;
В) король виганяє їх з країни.
6. Куди прибули Лукас і Джим Ґудзик?
А) до  Німеччини;
Б) в Африку;
В) у Китай.
7. Про які твори йде мова: «Таким творам ціни немає»
А) різьба по слоновій кості;
Б) казки;
В) картини.
8.Чому палички для їжі привернули увагу Лукаса?
А) на них були написи;
Б) вони були занадто великі;
В) вони були яскравого кольору.
9. Звідки Лукас і Джим дізналися, що дочку китайського  імператора потрібно звільнити з полону?
А)  з напису на стовпі;
Б) зі слів Пінг Понга;
В) з напису на ліхтарі.
10. Яке підступне рішення прийняв  бонза Пі Па По щодо Лукаса і Джима Гудзика?
А) вигнати з країни;
Б) заарештувати і кинути до темниці;
В) відвести незнайомців до імператора.
11. Хто повідомив імператора про небезпеку, яка чекала на Лукаса і Джима?
А) Пінг Понг;
Б) верховний бонза Пі Па По;
В)  локомотив Крісті
12. Хто така фрау Зубпер?
А) правителька  Медландії;
Б) драконша;
В) повариха імператорської кухні.

Відповіді ( глави 1  -  12  )
1………..
Б
7………..
А
2………..
А
8………..
А
3………..
В
9………..
В
4………..
А
10………
Б
5………..
Б
11………
А
6………..
В
12………
Б

Глави 13 -  27
1. У якій країні проживала фрау Зубпер?
А)Фінляндія;
Б) Медландія;
В) Бедландія.
2. Де знаходилося Місто Драконів?
А) у країні Тисячі Скель;
Б)  у країні Тисячі Вулканів;
В) у країні Тисячі Печер.
3. Кого зустріли Лукас і Джим Ґудзик у пустелі?
А) фрау Зубпер;
Б) Пінг Понга;
В) Ка Лань Чу.
4. Хто вказав машиністу Лукасу  і Джиму шлях до Міста Драконів?
А) Ка Лань Ча;
Б) Непомук;
В) китайський імператор.
5. Кого Лукас і Джим Ґудзик побачили в кімнаті  фрау Зубпер?
А) маленьких дракончиків;
Б) доньку імператора принцесу Лі Ші;
В) Непомука.
6.Що Лукас і Джим Ґудзик вирішили зробити з драконшею Зубпер?
А) вбити драконшу;
Б) закрити у в’язниці;
В) взяти з собою, причепивши її  за  зуб до локомотиву.
7. Яку винагороду отримав Крісті від китайського імператора?
А) велику зірку з чистого золота;
Б) сто каністр пального;
В) новий свисток.
8. З яким проханням машиніст Лукас звернувся до китайського імператора?
А) залишитися жити у Пекіні;
Б) відвезти їх до Медландії;
В) прокласти у Китаї залізницю.
9. У кого перетворилася фрау Зубпер?
А) у жінку;
Б) у Золотого Дракона Мудрості;
В) у метелика.
10. Ким була фрау Зубпер для Джима?
А) мамою;
Б) сестрою;
В) нянею.
11.Яким чином вирішили збільшити площу Медландії?
А) захопити інші країни і приєднати до Медландії;
Б) засипати землею частину моря, яке омиває острів;
В) приєднати до Медландії плавучий острів.
12. Як назвали новий острів?
А) острів Лукаса;
Б) Ново-Медландія;
В) острів Лі Ші.

Відповіді ( глави 13 – 27 )
1………..
В
7………..
А
2………..
Б
8………..
В
3………..
В
9………..
Б
4………..
Б
10………
А
5………..
Б
11………
В
6………..
В
12………
Б

Крістіне Нестлінгер «Конрад, або дитина з бляшанки»
«Уважний читач»
Тести для перевірки знання змісту повісті
1. Пані Бартолотті була власницею:
А) магазину;
Б) фірми;
В) компанії.
2. Пані Берта збирала:
А) монети;
Б) поштові марки;
В) цигарки.
3.Пані Бартолотті отримала у посилці ;
А) ляльку;
Б) коробку цукерок;
В) блискучу бляшанку.
4.З якою метою фірма надіслала їй хлопчика:
А) щоб забезпечити нащадком;
Б) щоб всіх дітей навчити бути ввічливими;
В) щоб врятувати країну від біди.
5. Конрад був хлопчиком:
А) ввічливим і розумним;
Б) ледачим і брехливим;
В) байдужим і жадібним.
6.Чого найбільше хотів Конрад:
А) розважатися і веселитися;
Б) навчатися в школі;
В) лежати та байдикувати.
7.Хлопчик вирішив піти в школу до:
А) 1 класу;
Б) 2 класу;
В) 3 класу.
8.Пані Бартолотті готувала для Конрада омлет:
А) з беконом;
Б) з малиною;
В) з цибулею.
9.Мешканці будинку вважали пані Берту:
А) чудовою господинею;
Б) цікавою співрозмовницею;
В) химерною жінкою.
10.Пан Егон купив Конрадові:
А) шкільне приладдя;
Б) дитячу машину;
В) дитяче ліжко.
11.Коли названі батьки сварилися, хлопчику ставало:
А) весело;
Б) сумно;
В) цікаво.
12.Про свої шкільні справи Конрад розповідав:
А) Антону;
Б) Флоріану;
В)  Кітті.
Відповіді : 1 – Б; 2 – А; 3 – В; 4 – А; 5 – А; 6 – Б; 7 – В; 8 – Б; 9 – В; 10 – А; 11 – Б; 12 – В.

«Закінчи   речення»
1.«Скоро він став схожий не на карлика, а на звичайну …»                                                                                       (дитину)
2.«Живильний розчин був … кольору».                          (темно-рудого)
3.«У посвідченні про громадянство було написано, що Конрад Бартолотті – громадянин …»                              (Австрії)
4.«Пані Бартолотті могла піти грати у теніс – у чорних штанях, а в оперу – в …»                                                              (джинсах)
5.«Пан Егон побачив Конрада в блакитній шапочці із золотим …»                                                                          (дзвоником)
6.«Солодощі ввечері перед сном дуже-дуже …»    (шкідливі)
7.«За кілька хвилин Конрад лежав у ліжку і спав, мов …»                                                                                         (янголятко)
8.«Ти повинна обтесатися, стати зовсім іншою, поважнішою, як і личить …»                                                                     (матері)
9.«Конрад страшенно зрадів, коли отримав читанку і підручник з …»                                                                                 (арифметики)
10.«До шостої години він виїв цілу коробочку … цукерків.»                                                                                       (м’ятних)
11.«Через неточність у роботі нашого комп’ютера Ви отримали семирічного хлопця, який Вам …»                   (не належить)
12.«Я повинен виконувати свій обов’язок! Мій обов’язок - …»                                                        (записувати їхні порушення)

Робота в групах з текстом повісті
І група
1.Що виявила у блакитному конверті пані Бартолотті?
2.Чи знала пані Берта, як поводитися із семирічним хлопчиком?
      3.Який запис був у метриці Конрада?
      4.Який дитячий одяг купила пані Бартолотті Конрадові? Чому?
       5.Назвіть Конрадові чесноти.
ІІ група
1.Що виявила пані Берта у картонній коробці?
2.Що було засвідчено у медичній довідці Конрада?
3.Які іграшки купила пані Бартолотті Конрадові?
4.Чому пані Берта не хотіла, щоб пан Егон став батьком хлопчикові?
5.Які проблеми порушує Крістіне Нестлінгер у повісті?
ІІІ група
    1.Для чого був потрібний живильний розчин?
    2.Яким був зміст листа, що його отримала пані Берта?
    3. Хто з батьків більше цікавився шкільним життям Конрада?
    4.Чому однокласники не любили Конрада?
    5.Яке значення мала для хлопчика дружба з Кітті?


«Впізнай автора»

1.      Вона народилася у Швеції у сім’ї фермера. Джерелом натхнення творчості послужило її щасливе дитинство. Вигадувала для своїх дітей цікаві історії. Прожила 94 роки.  (Астрід Ліндгрен)

2.      Вона закінчила Віденську академію мистецтв. Займалися графікою та ілюструвала книжки для дорослих. Перша її книга для дітей «Рудоволоса Фредеріка» була написана у 1970 році.                                                           (Крістіне Нестлінгер)

3.      В цілому світі вона відома як автор дитячих творів «Малюк і Карлсон», «ПеппіДовгапанчоха».              (Астрід Ліндгрен)

4.      Діапазон її творчості надзвичайно широкий: вірші, оповідання, детективи, казки та фантастичні повісті. Вона – автор більше ста книг для дітей і підлітків, серед яких «Діти з дитячого підземелля», «Маргаритко, моя квітка», «Конрад, або Дитина з бляшанки».                                        (Крістіне Нестлінгер)

5.      За повість «Расмус-бродяга» вона отримала Міжнародну золоту медаль імені Г.К.Андерсена. Уряд її держави у 2002 році заснував літературну премію, названу її іменем.  

(Астрід Ліндгрен)

6.      Вона -  лауреат більше 30 літературних премій. У 2003 році за свою творчість була нагороджена  премією імені А. Ліндгрен.                                                                     (Крістіне Нестлінгер)







ЗМІСТ
Вступ……………………………………………………..........3

Міфи народів світу...…………………………………….........5

Мудрість байки ……………………………………………….7

Природа і фантастика ………………………………………...8

Людські стосунки …………………………………………….15

Поетичне бачення світу ………………....................................24

Образ майбутнього в літературі……………………………...28

Сучасна література ……………………...................................33



4 коментарі: