Аналіз роману "451 градус за Фаренгейтом"
Експрес урок: Застереження Рея Бредбері
Р.Д.Бредбері. Презентація життя та творчості
Бредбері "451 градус по Фарінгейту" (можливі орфогріфічні помилки в завданнях, виправляє сама платформа, вибачте)
Ерік Сігал "Історія кохання"
Контрольна робота
Б. Шоу «Пігмаліон»: ідеї одухотворення людини та життя засобамимистецтва, збереження національної культури, розвитку мови
Тема. Динаміка образу Елізи Дулітл.
Читати "Пігмаліон" Б. Шоу
Експрес-урок Бернард Шоу. Біографія. Новаторство драматурга.
Г.Ібсен "Ляльковий дім". Образ Нори
Композиція п’єси. Образна система. Підтекст.
Експрес-урок. Генрік Ібсен "Ляльковий дім"
Тема уроку. «Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст. (До 20.03)
Нові тенденції в драматургії наприкінці ХІХ - на початку ХХ ст.
Стара» і «нова драма», урок зарубіжної літератури для 9 класу
Опрацюйте таблицю:
Ознаки традиційної і «нової драми»
Традиційна драма | «Нова драма» | |
- рушійна сила драми - зовнішній конфлікт - конфлікт між героями - окремий конфлікт окремого героя - конфлікт вирішується в процесі п’єси | Конфлікт | - конфлікт як фон для сценічної дії - внутрішній характер конфлікту - конфлікт героїв із життям - конфлікт не розв’язується |
- герой – характер - чіткий розподіл героїв на позитивних та негативних, головних та другорядних - увага до дії героїв | Герої | - герой – носій ідеї - немає чіткого розподілу героїв на позитивних та негативних, головних та другорядних - увага зосереджена на внутрішньому житті персонажів |
- дія розвивається бурхливо - захоплююча зовнішня інтрига | Характер дії | - фон – буденний, події – повсякденні - «головні» події часто відсутні взагалі чи про них лише згадується |
традиційна композиція: експозиція зав’язка, розвиток дії, кульмінація | Композиція | відхід від традиційної схеми |
чіткий розподіл за жанрами | Жанрові Особливості | - оновлення чи змішування жанрових ознак - драми ідей, п’єси-дискусії |
важливі емоційність та психологізм мови героїв | Мова героїв | - значна роль підтексту - мова набуває глибокого символічного змісту |
- на сцені малопомітна - виражена в стислих ремарках | Роль автора | - підсилюється роль ремарки та збільшується її обсяг - автор часто учасник дії |
часто грає важливу роль | Деталь | - символічність деталі - психологізм деталі |
у фіналі – розв’язка конфлікту | Фінал | часто відкритий фінал |
прагнення до реалістичності | Гра акторів | максимально природна чи, навпаки, символістично відсторонена |
показ героя в певних обставинах вимагав показу певного хронотопу | Час і місце | хронотоп часто умовний |
Генрік Ібсен (1828 - 1906) – засновник «нової драми»
Відомі п’єси : «Ляльковий дім», «Пер Гюнт», «Спілка молоді», «Гедда Габлер». Твори, в яких зображались не дивовижні події, а повсякденні проблеми звичайної людини.
Характерні особливості:
- образи і ситуації – здебільшого реальне життя;
- драма ідей;
- всебічний характер символіки;
- боротьба за внутрішній духовний світ;
- розплата героя за минуле;
- зав’язка винесена поза межі дії драми;
- відкритий фінал;
- віра у неповторність кожного Я
Драми-дискусії Бернарда Шоу (1856 -1950)
Відомі п’єси: «Пігмаліон», «Професія місіс Уорен», «Учень диявола».
Характерні особливості:
- інтелектуальний характер драми;
- конфлікт навколо зіткнення різних ідеалів;
- природним є буденне;значна роль дискусій;
- мета – збудити свідомість глядача(читача);
- глядачі як учасники театрального дійства;
- парадокс;
- поєднання жанрових ознак драми і роману;
- відкритий фінал.
«Статичний театр» («Театр мовчання») Моріса Метерлінка (1862 – 1949) Лауреат Нобелівської премії
Відомі п’єси : «Синій птах», «Сліпі». Засновник символістської драми.
Характерні особливості:
- оголений конфлікт; основний конфлікт між Людиною і Смертю, Долею;
- герой – людина в очікуванні невідомого, іграшка долі
- на першому плані – внутрішній світ людини;
- містицизм, поєднання двох рядів –« відомого» і «невідомого», «видимого» і «невидимого»
- Створення особливого жанру – казки-символістської драми.
- використання символів, часто пов’язаних із фольклорною образністю.
Театр Антона Павловича Чехова ( 1860 – 1904)
Відомі п’єси : «Чайка», «Три сестри», «Вишневий сад», «Дядя Ваня».
Характерні особливості:
- подолання театральності;
- нешаблонні сюжети із самого життя
- головне – людське життя, події - лише тло;
- внутрішня динаміка, психологічна напруга;
- художня деталь;
- психологізм;
- внутрішній конфлікт.
Тема 2. Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство. «Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма.
Ібсен by nadezhdatrakalyuk
Перевірка знання тексту
Тест "Реалізм"
Тест
"Реалізм"
Експрес-урок професора Ольги Ніколенко. 9 клас. Ерік Сігал «Історія кохання»
Сигал Эрик"История любви" - читати
Сігал "Історія кохання"
Читати
Экранизация романа Р.Бредбери "451 градус по Фаренгейту". 1984 г. Россия. официальное название "Знак Саламандры".
"Реалізм"
Експрес-урок професора Ольги Ніколенко. 9 клас. Ерік Сігал «Історія кохання» Сигал Эрик"История любви" - читати | |
Сігал "Історія кохання" |
Читати
Экранизация романа Р.Бредбери "451 градус по Фаренгейту". 1984 г. Россия. официальное название "Знак Саламандры".
Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст.
Бернард Шоу.
Реалізм. М.В. Гоголь.
«Книга-мандрівка. Україна». «Світ Гоголя»
Інтерактивний плакат.
«Шинель». Образ «маленького человека» в литературе
Повесть Н.В. Гоголя «Шинель»
Михаил Юрьевич Лермонтов
Лекции о литературе Лермонтов "Герой нашего времени".
«Герой нашего времени». История создания. Композиция
Основные темы творчества М.Ю. Лермонтова
Лермонтов. Биографический документальный фильм.
Михаил Лермонтов - гордость и слава России. Классик мировой литературы. Фильм.
АЛЕКСАНДР СЕРГЕЕВИЧ ПУШКИН
Образ Евгения Онегина в романе А.С. Пушкина.
Роман А.С. Пушкина "Евгений Онегин": история написания, жанр, особенности стиха и строфики.
Чайковский - "Евгений Онегин"
"Евгений Онегин", опера
"Евгений Онегин" фильм, 1999 года
А.С. Пушкин в Михайловском.
Биография А.С. Пушкина.
"Я памятник себе воздвиг нерукотворный", анализ стихотворения
"Пророк", анализ стихотворения
"Поэту", анализ стихотворения
"Поэт"
Романтизм
Г. Гейне. Відео-урок
Генрих Гейне
Генрих Гейне Док. фильм.
Романтизм. Відеоурок
Просвітництво
Ода "До Радості" Ф. Шиллера як втілення його вчення про красу
Фридрих Шиллер. Ода к Радости.
Сміється природа радо мені,
Як сяє сонце по зимнім сні!
Барвисті квіти по всіх лугах,
Пташині хори по всіх гаях,
І в кожнім серці радість, весна:
О земле, сонце, любов ясна!
Любов моя, ти світлий чар!
Ти злото ранніх нагірних хмар!
Твій подив свіжим лугам, полям,
Благословення траві й квіткам...
Дівчатко любе, дівча ясне!
Як зір твій сяє: ти любиш мене!
Як жайворонок - повітря й спів,
Як чиста квітка - росу полів,
Тебе люблю я гарячим чуттям,
Ти радістю, сміхом, новим життям
Підносиш спів мій, хвилюєш кров..
О, будь щаслива, моя любов!
Радісне замилування весняною природою, коли квітнуть дерева, співають птахи, яскраво сяє сонце, - співзвучне почуттям закоханості ліричного героя. Його кохання таке ж прекрасне і осяйне, як і природа навколо. Не відразу зрозуміло, що саме наповнює його серце радістю: чари травневої природи чи кохання до дівчини. Ритм танцювальної пісеньки, використаний у творі, підкреслює вибух радості, яким пронизаний твір.
Паспорт твору
Як сяє сонце по зимнім сні!
Барвисті квіти по всіх лугах,
Пташині хори по всіх гаях,
І в кожнім серці радість, весна:
О земле, сонце, любов ясна!
Любов моя, ти світлий чар!
Ти злото ранніх нагірних хмар!
Твій подив свіжим лугам, полям,
Благословення траві й квіткам...
Дівчатко любе, дівча ясне!
Як зір твій сяє: ти любиш мене!
Як жайворонок - повітря й спів,
Як чиста квітка - росу полів,
Тебе люблю я гарячим чуттям,
Ти радістю, сміхом, новим життям
Підносиш спів мій, хвилюєш кров..
О, будь щаслива, моя любов!
Автор | В. Гете |
Назва | “Травнева пісня» |
Історія створення | Рік написання 1771. Навчаючись в Страсбурзькому університеті, Гете закохався в доньку місцевого пастора Фредеріку Бріон. Історія європейської літератури багато в чому зобов'язана бідній сільській дівчині, яка вселила сильне почуття кохання одному з найбільших її представників. Для Гете після зустрічі з Фредерікою світ заграв новими фарбами. Значення цього було тим більш велике, що поет давно розлучився зі своєю музою. Після зустрічі з Фредерікою в ньому прокинувся потяг до творчості. А в автобіографічній книзі «Поезія і правда» Гете згадував: « … я придумав для Фредеріки багато пісень на знайомі мелодії. Їх набралося б, напевне, на цілий том…» серед яких «Здравствуй и прощай», «Степная розочка» та інші |
Літературний рід | Лірика |
Жанр | Пісня |
Віршовий розмір | ямб |
Різновид | Інтимна |
Тема | Значення любові в житті людини |
Ідея | Зображення кохання через образи природи |
Мотиви | Замилування природою і щасливі любовні переживання |
Художні засоби виразності | Метафора: «Сміється природа» Звертання: «О земле, сонце, любов ясна!» Епітет: «Квітки барвисті» Окличне речення: «О, будь щаслива, моя любов!» Провідним літературним прийомом є психологічний паралелізм. Піднесений стан душі літературного героя увиразнюється описами весняної природи. Буяння квітів, пташиний спів, яскраве сонце, свіже повітря – це світ, у якому живе й кохає ліричний герой. Художній світ – земний і конкретний, але він зображений як ідеал гармонії та краси. Уся природа “усміхається” , бо серце героя сповнене любов'ю. Свою кохану він порівнює з небесним сяйвом, жайворонком, квіткою. |
Ідея кохання й щастя в "Травневій пісні" Гете
Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм).
Джонатан Свіфт (1667–1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина). Історія написання твору. Просвітницькі ідеї у творі. Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини. Жанрова своєрідність роману (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова.
URL (веб-посилання)
Діафільм "Гуллівер у Ліліпутії"
URL (веб-посилання)
Відеоурок "Просвітництво"
Кроссворд (за романом Дж. Свіфта "Мандри Лемюеля Гуллівера...")
Немає коментарів:
Дописати коментар