12.06.15

Електронні ресурси до програмових творів

Головні завдання, що стоять перед учителями світової літератури, є такі: прилучення учнів до здобутків світової літератури і культури, розвиток творчої особистості читача, формування в неї гуманістичного світогляду, високої моралі, естетичних смаків, а також якостей громадянина України.
Завданнями вивчення світової літератури в основній школі є такі:
·                    формування стійкої мотивації до читання художньої літератури, до вивчення світової літератури як скарбниці духовних цінностей людства;
·                    ознайомлення учнів з найкращими зразками оригінальної й перекладної літератури;
·                    поглиблення уявлень про специфіку художньої літератури як мистецтва слова;
·                    формування читацької та мовленнєвої культури;
·                    розвиток умінь і навичок учнів сприймати, аналізувати й інтерпретувати літературний твір у культурному контексті, у зв’язках з іншими видами мистецтва, в аспекті актуальних питань сучасності й становлення особистості;
·                    активізація інтересу до вивчення іноземних мов у процесі читання творів зарубіжних письменників;
·                    формування поваги до різних мов, культур, традицій, толерантного ставлення до всіх народів, народностей, рас і національностей;
·                    виховання любові до української мови і літератури як органічної частки світової культури, прагнення до збереження рідної мови, національних традицій і цінностей в умовах глобалізації світу;
·                    формування духовного світу особистості, її високої моралі, ціннісних орієнтацій;
·                    розвиток творчих здібностей, культури спілкування, критичного мислення;
·                    формування етичних уявлень та естетичних смаків;
·                    розширення культурно - пізнавальних інтересів особистості. [Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою: Світова література. 5 – 9 класи. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2013. – 80 с. – С. 4].
У ході підготовки до уроків учитель має володіти додатковим матеріалом, щоб сформувати в учнів основні вміння й навички роботи з художнім твором, дати початкові уявлення про творчість письменників, основні літературознавчі, поняття окремі жанри, навчити учнів аналізувати художні твори в єдності змісту й форми. Для реалізації поставлених завдань і з метою вдосконалення роботи вчителів пропонуємо електронні ресурси згідно із навчальним матеріалом програм для 5 і 6 класів.
Електронні ресурси до програмових творів
5 клас
...

Назва розділу, тема
Адреса ресурсу
ВСТУП
Світова література – духовна скарбниця людства.

КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ
Індійська народна казка«Фарбований шакал».

Японські народні казки«Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик», «Момотаро, або Хлопчик-Персик» (1 за вибором учителя).

Китайська народна казка«Пензлик Маляна».

Арабська народна казка«Сіндбад-Мореплавець» (третя подорож).

Брати Я. і В. Грімм. «Пані Метелиця», «Бременські музиканти» (1 за вибором учителя).
Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ до поеми «Руслан і Людмила»«Казка про рибака та рибку», «Казка про мертву царівну і сімох богатирів» (1 за вибором учителя).
Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875). «Соловей», «Непохитний олов’яний солдатик», «Дикі лебеді» (1 за вибором учителя).





Оскар Уайльд (1854-1900). «Хлопчик-зірка».














ПРИРОДА І ЛЮДИНА
Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна».

Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього».

Генріх Гейне (1797-1856).«Задзвени із глибини…».




Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Снап», «Лобо», «Доміно» (1 за вибором учителя).



СВІТ ДИТИНСТВА
Марк Твен (1835-1910).«Пригоди Тома Сойєра».




Елеонор Портер (1868-1920).«Поліанна».


СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ
Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див».





Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці».


СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА
У КОЛІ ДОБРИХ ГЕРОЇВ
(1-2 твори за вибором учнів і вчителя)
Роальд Дал (1916-1990).«Чарлі і шоколадна фабрика».
Туве Янсон (1914-2001). «Комета прилітає», «Капелюх чарівника», «Зима-чарівниця» (1 за вибором).
Пауль Маар (нар. 1937).«Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу».


Електронні ресурси до програмових творів
6 клас

Назва розділу, тема
Адреса ресурсу
ВСТУП
Література як вид мистецтва. Художній образ.

МІФИ НАРОДІВ СВІТУ

Грецькі міфи. Міф про Прометея. Міфи про Геракла (1-2 міфи). Дедал і Ікар. Нарцис. Пігмаліон і Галатея. Орфей і Еврідіка. Деметра і Персефона(3-4 за вибором учителя).

Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи (2-3 за вибором учителя).

Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет (1-2 за вибором учителя).






МУДРІСТЬ БАЙКИ
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст.
Езоп«Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада» (2-3 за вибором учителя).

Іван Андрійович Крилов (1769-1844)«Квартет»,  «Бабка й Муравель», «Вовк і Ягня» (1-2 за вибором учителя).








ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА
Жуль Верн (1828-1905).«П'ятнадцятилітній капітан».

Роберт Льюїс Стівенсон (1850-1894). «Острів скарбів».

Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі».



Микола Васильович Гоголь (1809-1852)«Ніч перед Різдвом».



ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ
Антон Павлович Чехов (1860-1904)«Хамелеон», «Товстий і тонкий».
Джек Лондон (1876-1916).«Жага до життя».
Г. Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома».
В. Г. Короленко «Сліпий музикант» (1 твір за вибором учителя)

Антуан де Сент-Екзюпері (1900-1944). «Маленький принц».





ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ
Мацуо Басьо (1644-1694).Хайку.

Роберт Бернс (1759-1796)«Моє серце в верховині…».
Генрі Лонгфелло (1807-1882).«Пісня про Гайавату» (1 розділ за вибором учителя).
Джанні Родарі (1920-1980).«Листівки з видами міст».





ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО В ЛІТЕРАТУРІ
Рей Дуглас Бредбері (нар. 1920).«Усмішка».

Роберт Шеклі (1928-2005).«Запах думки».


СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА
ЗРОСТАННЯ І ВЗАЄМИНИ ЗІ СВІТОМ
(1-2 твори за вибором учнів і вчителя)
Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907-2002). «Брати Лев’яче серце», «Міо, мій Міо» (1 за вибором).
Міхаель Андреас Гельмут Енде (1929-1995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас».

Крістіне Нестлінґер (нар. 1936). «Конрад, або Дитина з бляшанки».








Немає коментарів:

Дописати коментар