Головні завдання, що стоять перед
учителями світової літератури, є такі: прилучення учнів до здобутків світової
літератури і культури, розвиток творчої особистості читача, формування в неї
гуманістичного світогляду, високої моралі, естетичних смаків, а також якостей
громадянина України.
Завданнями вивчення світової літератури в основній школі є такі:
Завданнями вивчення світової літератури в основній школі є такі:
·
формування
стійкої мотивації до читання художньої літератури, до вивчення світової
літератури як скарбниці духовних цінностей людства;
·
ознайомлення
учнів з найкращими зразками оригінальної й перекладної літератури;
·
поглиблення
уявлень про специфіку художньої літератури як мистецтва слова;
·
формування
читацької та мовленнєвої культури;
·
розвиток умінь
і навичок учнів сприймати, аналізувати й інтерпретувати літературний твір у
культурному контексті, у зв’язках з іншими видами мистецтва, в аспекті
актуальних питань сучасності й становлення особистості;
·
активізація
інтересу до вивчення іноземних мов у процесі читання творів зарубіжних
письменників;
·
формування
поваги до різних мов, культур, традицій, толерантного ставлення до всіх
народів, народностей, рас і національностей;
·
виховання
любові до української мови і літератури як органічної частки світової культури,
прагнення до збереження рідної мови, національних традицій і цінностей в умовах
глобалізації світу;
·
формування
духовного світу особистості, її високої моралі, ціннісних орієнтацій;
·
розвиток
творчих здібностей, культури спілкування, критичного мислення;
·
формування
етичних уявлень та естетичних смаків;
·
розширення
культурно - пізнавальних інтересів особистості. [Навчальні програми
для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою: Світова
література. 5 – 9 класи. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2013. –
80 с. – С. 4].
У ході підготовки до уроків учитель має
володіти додатковим матеріалом, щоб сформувати в учнів основні вміння й навички
роботи з художнім твором, дати початкові уявлення про творчість письменників,
основні літературознавчі, поняття окремі жанри, навчити учнів аналізувати
художні твори в єдності змісту й форми. Для реалізації поставлених завдань і з
метою вдосконалення роботи вчителів пропонуємо електронні ресурси згідно із
навчальним матеріалом програм для 5 і 6 класів.
Електронні
ресурси до програмових творів
...
Назва розділу, тема
|
Адреса ресурсу
|
ВСТУП
Світова література –
духовна скарбниця людства.
|
|
КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ
Індійська народна
казка«Фарбований шакал».
Японські народні
казки«Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик», «Момотаро, або Хлопчик-Персик»
(1 за вибором учителя).
Китайська народна
казка«Пензлик Маляна».
Арабська народна
казка«Сіндбад-Мореплавець» (третя подорож).
Брати
Я. і В. Грімм. «Пані Метелиця», «Бременські музиканти» (1 за
вибором учителя).
Олександр Сергійович Пушкін
(1799-1837). Вступ до поеми «Руслан і Людмила». «Казка
про рибака та рибку», «Казка про мертву царівну і сімох богатирів» (1 за
вибором учителя).
Ганс Крістіан Андерсен
(1805-1875). «Соловей», «Непохитний олов’яний солдатик», «Дикі лебеді»
(1 за вибором учителя).
Оскар Уайльд (1854-1900).
«Хлопчик-зірка».
|
|
ПРИРОДА І ЛЮДИНА
Джон Кітс
(1795-1821). «Про коника та цвіркуна».
Йоганн Вольфганг Гете
(1749-1832). «Нічна пісня подорожнього».
Генріх Гейне
(1797-1856).«Задзвени із глибини…».
Ернест Сетон-Томпсон
(1860-1946). «Снап», «Лобо», «Доміно» (1 за вибором
учителя).
|
|
СВІТ ДИТИНСТВА
Марк Твен
(1835-1910).«Пригоди Тома Сойєра».
Елеонор Портер
(1868-1920).«Поліанна».
|
|
СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ
Льюїс Керролл
(1832-1898). «Аліса в Країні Див».
Марина Іванівна Цвєтаєва
(1892-1941). «Книги в червоній палітурці».
|
|
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА
У КОЛІ ДОБРИХ ГЕРОЇВ
(1-2 твори за вибором
учнів і вчителя)
Роальд Дал
(1916-1990).«Чарлі і шоколадна фабрика».
Туве Янсон
(1914-2001). «Комета прилітає», «Капелюх чарівника», «Зима-чарівниця» (1 за
вибором).
Пауль Маар (нар.
1937).«Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу».
|
|
Електронні
ресурси до програмових творів
6 клас
Назва розділу, тема
|
Адреса ресурсу
|
ВСТУП
Література як вид
мистецтва. Художній образ.
|
|
МІФИ НАРОДІВ СВІТУ
Грецькі міфи. Міф про Прометея. Міфи про Геракла (1-2 міфи). Дедал і Ікар. Нарцис.
Пігмаліон і Галатея. Орфей і Еврідіка. Деметра і Персефона(3-4 за вибором
учителя).
Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи (2-3
за вибором учителя).
Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет (1-2 за
вибором учителя).
|
|
МУДРІСТЬ БАЙКИ
Байка як літературний
жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст.
Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і лисиця», «Мурашки й
Цикада» (2-3 за вибором учителя).
Іван Андрійович Крилов
(1769-1844). «Квартет», «Бабка й Муравель», «Вовк
і Ягня» (1-2 за вибором учителя).
|
|
ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА
Жуль Верн (1828-1905).«П'ятнадцятилітній капітан».
Роберт Льюїс Стівенсон
(1850-1894). «Острів скарбів».
Чарльз Діккенс
(1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі».
Микола Васильович
Гоголь (1809-1852). «Ніч перед Різдвом».
|
|
ЛЮДСЬКІ СТОСУНКИ
Антон Павлович Чехов
(1860-1904). «Хамелеон», «Товстий і тонкий».
Джек Лондон
(1876-1916).«Жага до життя».
Г. Бічер-Стоу «Хатина
дядька Тома».
В. Г. Короленко
«Сліпий музикант» (1 твір за вибором учителя)
Антуан де
Сент-Екзюпері (1900-1944). «Маленький принц».
|
|
ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ
Мацуо Басьо
(1644-1694).Хайку.
Роберт Бернс
(1759-1796). «Моє серце в верховині…».
Генрі Лонгфелло
(1807-1882).«Пісня про Гайавату» (1 розділ за вибором
учителя).
Джанні Родарі
(1920-1980).«Листівки з видами міст».
|
|
ОБРАЗ МАЙБУТНЬОГО В
ЛІТЕРАТУРІ
Рей Дуглас Бредбері
(нар. 1920).«Усмішка».
Роберт Шеклі
(1928-2005).«Запах думки».
|
|
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА
ЗРОСТАННЯ І ВЗАЄМИНИ
ЗІ СВІТОМ
(1-2 твори за вибором
учнів і вчителя)
Астрід Анна Емілія
Ліндґрен (1907-2002). «Брати Лев’яче серце», «Міо, мій Міо» (1 за вибором).
Міхаель Андреас
Гельмут Енде (1929-1995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас».
Крістіне Нестлінґер
(нар. 1936). «Конрад, або Дитина з бляшанки».
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар