До уваги 9 класу!

















Прокоментуйте одну з цитат. 




Классик американской литературы Гарпер Ли




             
Аналіз роману "451 градус за Фаренгейтом"

         
  
       Експрес урок: Застереження Рея Бредбері



        Р.Д.Бредбері. Презентація життя та творчості




Бредбері "451 градус по Фарінгейту" (можливі орфогріфічні помилки в завданнях, виправляє сама платформа, вибачте)







Ерік Сігал "Історія кохання"


                                           Контрольна робота


Б. Шоу «Пігмаліон»: ідеї одухотворення людини та життя засобамимистецтва, збереження національної культури, розвитку мови


Тема. Динаміка образу Елізи Дулітл.



Читати "Пігмаліон" Б. Шоу
Динаміка образу Елізи Дулітл


Експрес-урок Бернард Шоу. Біографія. Новаторство драматурга. 




Г.Ібсен "Ляльковий дім". Образ Нори



Композиція п’єси. Образна система. Підтекст.











Експрес-урок. Генрік Ібсен "Ляльковий дім"






Тема уроку. «Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст. (До 20.03)

Нові тенденції в драматургії наприкінці ХІХ - на початку ХХ ст.

Стара» і «нова драма», урок зарубіжної літератури для 9 класу








Опрацюйте таблицю:

Ознаки традиційної і «нової драми»

Традиційна драма
«Нова драма»
- рушійна сила драми
- зовнішній конфлікт
- конфлікт між героями
- окремий конфлікт окремого героя
- конфлікт вирішується в процесі п’єси
Конфлікт
- конфлікт як фон для сценічної дії
- внутрішній характер конфлікту
- конфлікт героїв із життям
- конфлікт не розв’язується
- герой – характер
- чіткий розподіл героїв на позитивних та негативних, головних та другорядних
- увага до дії героїв
Герої
- герой – носій ідеї
- немає чіткого розподілу героїв на позитивних та негативних, головних та другорядних
- увага зосереджена на внутрішньому житті персонажів
- дія розвивається бурхливо
- захоплююча зовнішня інтрига
Характер дії
- фон – буденний, події – повсякденні
- «головні» події часто відсутні взагалі чи про них лише згадується
традиційна композиція: експозиція зав’язка, розвиток дії, кульмінація
Композиція
відхід від традиційної схеми
чіткий розподіл за жанрами
Жанрові
Особливості
- оновлення чи змішування жанрових ознак
- драми ідей, п’єси-дискусії
важливі емоційність та психологізм мови героїв
Мова героїв
- значна роль підтексту
- мова набуває глибокого символічного змісту
- на сцені малопомітна
- виражена в стислих ремарках
Роль автора
- підсилюється роль ремарки та збільшується її обсяг
- автор часто учасник дії
часто грає важливу роль
Деталь
- символічність деталі
- психологізм деталі
у фіналі – розв’язка конфлікту
Фінал
часто відкритий фінал
прагнення до реалістичності
Гра акторів
максимально природна чи, навпаки, символістично відсторонена
показ героя в певних обставинах вимагав показу певного хронотопу
Час і місце
хронотоп часто умовний










































Генрік Ібсен (1828 - 1906) – засновник «нової драми»  
Відомі п’єси : «Ляльковий дім», «Пер Гюнт», «Спілка молоді», «Гедда Габлер». Твори, в яких зображались не дивовижні події, а повсякденні проблеми звичайної людини.
Характерні особливості:
-         образи і ситуації – здебільшого реальне життя;
-         драма ідей;
-         всебічний характер символіки;
-         боротьба за внутрішній духовний світ;
-         розплата героя за минуле;
-         зав’язка винесена поза межі дії драми;
-         відкритий фінал;
-         віра у неповторність кожного Я
Драми-дискусії Бернарда Шоу (1856 -1950)  
                      Відомі п’єси: «Пігмаліон», «Професія місіс Уорен», «Учень диявола».
Характерні особливості:
-         інтелектуальний характер драми;
-         конфлікт навколо зіткнення різних ідеалів;
-         природним є буденне;значна роль дискусій;
-         мета – збудити свідомість глядача(читача);
-         глядачі як учасники театрального дійства;
-         парадокс;
-         поєднання жанрових ознак драми і роману;
-         відкритий фінал.
«Статичний театр» («Театр мовчання») Моріса Метерлінка  (1862 – 1949) Лауреат Нобелівської премії  
 Відомі п’єси : «Синій птах», «Сліпі». Засновник символістської драми.
Характерні особливості:
-         оголений конфлікт; основний конфлікт між Людиною і Смертю, Долею;
-         герой – людина в очікуванні невідомого, іграшка долі
-         на першому плані – внутрішній світ людини;
-         містицизм, поєднання двох рядів –« відомого» і «невідомого», «видимого» і «невидимого»
-         Створення особливого жанру – казки-символістської драми.
-         використання символів, часто пов’язаних із фольклорною образністю.
 Театр Антона Павловича Чехова ( 1860 – 1904)
Відомі п’єси : «Чайка», «Три сестри», «Вишневий сад», «Дядя Ваня».
Характерні особливості:
-         подолання театральності;                          
-         нешаблонні сюжети із самого життя 
-         головне – людське життя, події - лише тло;
-         внутрішня динаміка, психологічна напруга;
-         художня деталь;
-         психологізм;
-         внутрішній конфлікт.





 Тема 2.    Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство. «Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма.

Ібсен by nadezhdatrakalyuk

Перевірка знання тексту


Ляльковий дім" . Г.Ібсен . Особливості аналітичної п'єси. Символіка п'єси











Тест "Реалізм"







Тест



"Реалізм"



Експрес-урок професора Ольги Ніколенко. 9 клас. Ерік Сігал «Історія кохання»
Сигал Эрик"История любви" - читати
Сігал "Історія кохання"



Читати

Экранизация романа Р.Бредбери "451 градус по Фаренгейту". 1984 г. Россия. официальное название "Знак Саламандры".





Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст.
Бернард Шоу.


Реалізм.    М.В. Гоголь. 



«Книга-мандрівка. Україна». «Світ Гоголя»






Інтерактивний плакат.




«Шинель». Образ «маленького человека» в литературе


Повесть Н.В. Гоголя «Шинель»



Михаил Юрьевич Лермонтов


Лекции о литературе Лермонтов "Герой нашего времени".


«Герой нашего времени». История создания. Композиция

 

Основные темы творчества М.Ю. Лермонтова



Лермонтов.  Биографический документальный фильм.

Михаил Лермонтов - гордость и слава России. Классик мировой литературы. Фильм.


АЛЕКСАНДР СЕРГЕЕВИЧ ПУШКИН





Презентація


Татьяна Ларина – «милый идеал» А.С. Пушкина



Образ Евгения Онегина в романе А.С. Пушкина.


Роман А.С. Пушкина "Евгений Онегин": история написания, жанр, особенности стиха и строфики.

Чайковский - "Евгений Онегин"


 

"Евгений Онегин",  опера



"Евгений Онегин" фильм, 1999 года



Онегин 1999 в HD 1080 смотреть онлайн бесплатно в хорошем качестве


































А.С. Пушкин в Михайловском.


Биография А.С. Пушкина.


Романтизм



Г. Гейне. Відео-урок 





Генрих Гейне





Генрих Гейне Док. фильм.






Романтизм. Відеоурок


Просвітництво



Ода "До Радості" Ф. Шиллера як втілення його вчення про красу



Фридрих Шиллер. Ода к Радости.





Нове розуміння природи. Гете. Балада "Вільшаний король"


Сміється природа радо мені,
Як сяє сонце по зимнім сні!
Барвисті квіти по всіх лугах,
Пташині хори по всіх гаях,
І в кожнім серці радість, весна:
О земле, сонце, любов ясна!

Любов моя, ти світлий чар!
Ти злото ранніх нагірних хмар!
Твій подив свіжим лугам, полям,
Благословення траві й квіткам...
Дівчатко любе, дівча ясне!
Як зір твій сяє: ти любиш мене!

Як жайворонок - повітря й спів,
Як чиста квітка - росу полів,
Тебе люблю я гарячим чуттям,
Ти радістю, сміхом, новим життям
Підносиш спів мій, хвилюєш кров..
О, будь щаслива, моя любов! 

 Радісне замилування весняною природою, коли квітнуть дерева, співають птахи, яскраво сяє сонце, - співзвучне почуттям закоханості ліричного героя. Його кохання таке ж прекрасне і осяйне, як і природа навколо. Не відразу зрозуміло, що саме наповнює його серце радістю: чари травневої природи чи кохання до дівчини. Ритм танцювальної пісеньки, використаний у творі, підкреслює вибух радості, яким пронизаний твір.

Паспорт твору

Автор
ВГете
Назва
 “Травнева пісня»
Історія створення
 Рік написання 1771. Навчаючись в Страсбурзькому університеті, Гете закохався в доньку місцевого пастора Фредеріку Бріон. Історія європейської літератури багато в чому зобов'язана бідній сільській дівчині, яка вселила сильне почуття кохання одному з найбільших її представників. Для Гете після зустрічі з Фредерікою світ заграв новими фарбами. Значення цього було тим більш велике, що поет давно розлучився зі своєю музою. Після зустрічі з Фредерікою в ньому прокинувся потяг до творчості.
А в автобіографічній книзі «Поезія і правда» Гете згадував: « … я придумав для Фредеріки багато пісень на знайомі мелодії. Їх набралося б, напевне, на цілий том…» серед яких «Здравствуй и прощай», «Степная розочка» та інші
Літературний рід
Лірика
Жанр
Пісня
Віршовий розмір
 ямб
Різновид
Інтимна
Тема
Значення любові в житті людини
Ідея
Зображення кохання через образи природи
Мотиви
Замилування природою і щасливі любовні переживання
Художні засоби виразності
Метафора: «Сміється природа»
Звертання: «О земле, сонце, любов ясна!»
 Епітет: «Квітки барвисті»
Окличне речення: «О, будь щаслива, моя любов!»
 Провідним літературним прийомом є психологічний паралелізм. Піднесений стан душі літературного героя увиразнюється описами весняної природи. Буяння квітів, пташиний спів, яскраве сонце, свіже повітря – це світ, у якому живе й кохає ліричний герой. Художній світ – земний і конкретний, але він зображений як ідеал гармонії та краси. Уся природа “усміхається” , бо серце героя сповнене любов'ю. Свою кохану він порівнює з небесним сяйвом, жайворонком, квіткою.

Ідея кохання й щастя в "Травневій пісні" Гете



Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм).


Світло доби Просвітництва




Джонатан Свіфт (16671745). «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина). Історія написання твору. Просвітницькі ідеї у творі. Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини. Жанрова своєрідність роману (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова.



URL (веб-посилання)







Діафільм "Гуллівер у Ліліпутії"



URL (веб-посилання)


Відеоурок "Просвітництво"








Кроссворд (за романом Дж. Свіфта "Мандри Лемюеля Гуллівера...")

Немає коментарів:

Дописати коментар